Izvorni znanstveni članak
ANALIZA RAZVOJA SVJETSKOGA I HRVATSKOG CRUISINGA
Tihomir Luković
orcid.org/0000-0001-5043-1579
; Sveučilište u Dubrovniku
Sažetak
Cruising, kao jedna od tri osnovne vrste nautičkog turizma, razvio se u jedan od vodećih svjetskih korporativnih biznisa. Kao rezultat na svjetskom tržištu kontinuiranog razvoja potražnje cruisinga, razvile su se velike cruising-korporacije, ali i manje kompanije s manjim flotama specijaliziranih cruisera. Pritom se posebno ističu povezanost i međusobna uvjetovanost cruisiera i luka za njihov prihvat. Luke imaju karakter nepokretnih objekata, dok su cruiseri pokretni objekti, i upravo ta činjenica uvjetuje bitnu razliku u njihovu poslovanju s obzirom na sezonalnost. Ovaj će članak, na temelju analize i procjene očekivanih rezultata, pokušati u svezi s tim odgovoriti na ova pitanja: Kakve su karakteristike sezonalnosti cruisinga? Kako ocjenjujemo razvoj svjetskog cruisinga? Kako se razvija domaći, hrvatski, cruising? Kakve promjene na obali Jadrana treba očekivati? Kako profilirati razvoj cruisinga na makrorazini?
Ključne riječi
razvrstavanje cruisinga; svjetski cruising; sezonalnost; tržišni raspored cruisera; prilagodba prirodnim resursima
Hrčak ID:
32218
URI
Datum izdavanja:
29.12.2008.
Posjeta: 4.138 *