Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.22522/cmr202402101

Analiza političkoga diskursa na službenim Facebook profilima kandidata za gradonačelnika Splita tijekom drugoga kruga izborne kampanje 2021. godine

Šimun Mihanović Ijevljev orcid id orcid.org/0009-0000-0016-9031 ; Sveučilište Sjever, Hrvatska
Tijana Vukić orcid id orcid.org/0000-0001-5334-7102 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 455 Kb

str. 96-115

preuzimanja: 23

citiraj


Sažetak

Posljednjih godina se politički akteri diljem svijeta svrhovito koriste društvenim mrežama za obraćanje simpatizerima, ali i općoj javnosti, jer masovni mediji njihove objave redovito posreduju svojim publikama te ih počesto prenose i u izvornome obliku. U Hrvatskoj su istraživanja takvih pojava deficitarna pa ovim radom nastojimo doprinijeti raspravi o toj temi. Ovaj kvalitativni rad proučava upotrebu diskurzivnih tehnika u objavama na službenim Facebook profilima Ivice Puljka i Vice Mihanovića tijekom 14 dana drugoga kruga izborne kampanje za gradonačelnika Splita 2021. godine. Polazeći od teorije medijske agende, metodom analize političkoga diskursa obuhvaćene su objave isključivo povezane s izbornom kampanjom (N = 42). Analiza je provedena na temelju autorske kodne matrice izrađene prema van Dijkovim (1997) argumentacijskim strategijama. Rezultati pokazuju da su se kandidati koristili manipulacijom, ključnim riječima, isticanjem političkih vrijednosti te manifestnim i latentnim ideološkim komponentama u porukama, čime je postavljanje medijske agende u političke svrhe potvrđeno kao ključna namjera njihove komunikacije.

Ključne riječi

analiza političkoga diskursa; Facebook; izborna kampanja u Splitu; medijska agenda; politička komunikacija

Hrčak ID:

324779

URI

https://hrcak.srce.hr/324779

Datum izdavanja:

20.12.2024.

Posjeta: 73 *