Pregledni rad
https://doi.org/10.22522/cmr202402101
Analiza političkoga diskursa na službenim Facebook profilima kandidata za gradonačelnika Splita tijekom drugoga kruga izborne kampanje 2021. godine
Šimun Mihanović Ijevljev
orcid.org/0009-0000-0016-9031
; Sveučilište Sjever, Hrvatska
Tijana Vukić
orcid.org/0000-0001-5334-7102
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Sažetak
Posljednjih godina se politički akteri diljem svijeta svrhovito koriste društvenim mrežama za obraćanje simpatizerima, ali i općoj javnosti, jer masovni mediji njihove objave redovito posreduju svojim publikama te ih počesto prenose i u izvornome obliku. U Hrvatskoj su istraživanja takvih pojava deficitarna pa ovim radom nastojimo doprinijeti raspravi o toj temi. Ovaj kvalitativni rad proučava upotrebu diskurzivnih tehnika u objavama na službenim Facebook profilima Ivice Puljka i Vice Mihanovića tijekom 14 dana drugoga kruga izborne kampanje za gradonačelnika Splita 2021. godine. Polazeći od teorije medijske agende, metodom analize političkoga diskursa obuhvaćene su objave isključivo povezane s izbornom kampanjom (N = 42). Analiza je provedena na temelju autorske kodne matrice izrađene prema van Dijkovim (1997) argumentacijskim strategijama. Rezultati pokazuju da su se kandidati koristili manipulacijom, ključnim riječima, isticanjem političkih vrijednosti te manifestnim i latentnim ideološkim komponentama u porukama, čime je postavljanje medijske agende u političke svrhe potvrđeno kao ključna namjera njihove komunikacije.
Ključne riječi
analiza političkoga diskursa; Facebook; izborna kampanja u Splitu; medijska agenda; politička komunikacija
Hrčak ID:
324779
URI
Datum izdavanja:
20.12.2024.
Posjeta: 73 *