Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.46917/st.15.1.5

Korištenje društvenih mreža u hrvatskom političkom diskursu

Zdravka Biočina ; Sveučilište VERN, Zagreb, Hrvatska
Tomislav Karaula ; Zagrebačka škola ekonomije i menadžmenta (ZSEM), Zagreb, Hrvatska
Sunčica Žnidar


Puni tekst: hrvatski pdf 232 Kb

str. 97-114

preuzimanja: 24

citiraj


Sažetak

Ovaj rad ispituje koliko i kako najpraćeniji političari u Hrvatskoj
koriste društvene mreže i kakve su navike i stav građana o njihovoj
online komunikaciji. Anketa provedena u suradnji s kompanijom
Valicon pokazala je kako većina ispitanika (67,1 % od njih 608) smatra
da hrvatski političari trebaju biti prisutni na društvenim mrežama.
Međutim, unatoč tome, većina ispitanika (77 %) ne prati političare putem
društvenih mreža. Oni ispitanici koji prate političare na društvenim
mrežama to najčešće rade na X-u (Twitteru) i Facebooku, a najviše prate
Zorana Milanovića (47,6 %) te Andreja Plenkovića (23,5 %). U drugom
dijelu istraživanja, prikazana je analiza komunikacije na Facebooku,
X-u (Twitteru), Instagramu i YouTubeu dvaju najpraćenijih političara.
Plenković je aktivniji na sve četiri analizirane društvene mreže te na
njima redovito objavljuje sadržaj, dok je Milanović manje aktivan te
objavljuje samo na Facebooku i Instagramu, ali ima veću popularnost
(broj pratitelja i angažman pratitelja) u odnosu na Plenkovića na svim
mrežama, osim na X-u (Twitteru).

Ključne riječi

politički diskurs; politička komunikacija u Hrvatskoj; društvene mreže; Zoran Milanović; Andrej Plenković

Hrčak ID:

324786

URI

https://hrcak.srce.hr/324786

Datum izdavanja:

21.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 72 *