Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.46672/aet.11.1.2

DEMOGRAFSKA STRUKTURA PODUZETNIKA U REPUBLICI HRVATSKOJ

Sandra Mrvica Mađarac ; Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru
Darija Ivanković orcid id orcid.org/0009-0000-5949-1850 ; Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru
Ana Šarić orcid id orcid.org/0000-0001-7299-2908 ; Tera Tehnopolis d.o.o.


Full text: croatian pdf 474 Kb

page 29-50

downloads: 105

cite

Full text: english pdf 474 Kb

page 29-50

downloads: 83

cite


Abstract

Demografska struktura stanovništva jedan je od ključnih čimbenika demografske slike nekog područja te utječe na gospodarsko stanje države. Demografske promjene glavni su pokretač društvenog razvoja Europske unije i njezinih država članica, a posljedično utječu na društveno-gospodarski razvoj. U analizi demografske strukture stanovništva najčešće se
razmatraju biološka (stanovništvo prema dobi i spolu), ekonomska, socio-profesionalna, obrazovna, nacionalna, religijska i kulturno-etnička obilježja stanovništva. Dobno-spolna struktura stanovništva temelj je fiziološke podjele rada i važna je za
trenutačni gospodarski razvoj neke države. Zajedno s veličinom i gustoćom stanovništva, dobno-spolna struktura postavlja demografske okvire širenja društvene podjele rada. Poduzetnici imaju ključnu ulogu u tržišnim ekonomijama zbog njihove inovativnosti i utjecaja na gospodarstvo. Poduzetnički uspjeh ovisi o samom poduzetniku i njegovim karakteristikama, a olakšavaju ga čimbenici poput stupnja obrazovanja, obuke, iskustva, okruženja i demografskih karakteristika. Dob, spol i obrazovanje također utječu na poslovna postignuća poduzetnika. Za potrebe ovog rada putem online upitnika provedeno je istraživanje demografskih karakteristika poduzetnika u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo 100 poduzetnika
(N = 100). Metodologija istraživanja temelji se na primjeni deskriptivne statistike, a analizirani podaci prikazani su pomoću ključnih mjera centralne tendencije. Cilj istraživanja bio je utvrditi demografsku strukturu poduzetnika. Rezultati istraživanja pokazali su da su poduzetnici većinom visokoobrazovani muškarci koji žive u gradu i vlasnici su mikropoduzeća. Dobiveni rezultati mogu se primijeniti u svrhu promicanja poduzetništva među određenim strukturama stanovništva.

Keywords

demografska struktura, istraživanje, održivo poduzetništvo, poduzetnik

Hrčak ID:

332275

URI

https://hrcak.srce.hr/332275

Publication date:

17.6.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 483 *