Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.38003/sv.74.1.8

Internalizirani problemi u ponašanju djece rane i predškolske dobi - samoprocjene kompetencija odgojitelja s obzirom na radno iskustvo

Anamarija Radolović ; Dječji vrtić Pula
Mirjana Radetić-Paić orcid id orcid.org/0000-0002-5256-724X ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Full text: croatian pdf 389 Kb

page 175-194

downloads: 116

cite


Abstract

Cilj rada bio je istražiti samoprocjene odgojitelja o kompetencijamaza rad s djecom s internaliziranim problemima s obzirom na duljinu radnogiskustva jer su suvremeni pristupi istraživanja kompetencija holistički iusmjereni na spregu formalnoga obrazovanja i usavršavanja. U istraživanjuje sudjelovalo 111 odgojitelja, a podatci su, između ostalog, obrađeni χ2-testom, multivarijatnom analizom varijance i diskriminacijskom analizom.Rezultati istraživanja pokazali su da odgojitelji s najduljim radnim iskustvomsamoprocjenjuju kompetencije i učestalost usavršavanja boljim od odgojiteljas kraćim radnim iskustvom. Pronađene su i razlike u samoprocjenama ospecifičnim znanjima o internaliziranim problemima tako da su odgojitelji kojisu imali 31 i više godina radnog iskustva postizali najviše rezultate u područjuznanja o individualnim obilježjima djece, a odgojitelji s radnim iskustvom do10 godina pretežito su prepoznavali fenomenološke oblike internaliziranihproblema. Vrijednost je istraživanja u tome da rezultati identificirajuteškoće vezane za kompetencije odgojitelja te mogu biti smjernice za daljnjeusavršavanje.

Keywords

cjeloživotno obrazovanje, pasivni problemi u ponašanju, radni staž, ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, znanja

Hrčak ID:

332922

URI

https://hrcak.srce.hr/332922

Publication date:

15.6.2025.

Visits: 237 *