Educational issues, Vol. 8 No. 1, 2025.
Review article
https://doi.org/10.53577/oot.8.1.3
Simbioza klasične nastave i umjetne inteligencije u obrazovanju: Pregledni rad o integraciji tehnologije u obrazovne prakse
Dora Dulemba
; ¹ IZE - Institute for the Promotion of Science and Education, Trg A. Starčevića 10, Osijek
Abstract
Ovaj rad istražuje integraciju umjetne inteligencije (UI) u obrazovne prakse, s naglaskom na unaprjeđenje klasične nastave. Cilj je pregledati postojeća istraživanja i ponuditi smjernice za budući razvoj. Korištena je metodologija sustavnog pregleda literature (SLR), koja omogućava detaljan uvid u primjene UI-ja u obrazovanju. Istraživanje se fokusira na personalizaciju nastave, evaluaciju, emocionalnu podršku učenicima, profesionalni razvoj nastavnika te etičke i sigurnosne izazove. Rezultati ukazuju na brojne prednosti poput povećane personalizacije nastave, automatske evaluacije, te poboljšane podrške emocionalnom zdravlju učenika. Međutim, identificirani su i izazovi, poput tehničkih ograničenja, nedostatka obuke za nastavnike te etičkih problema vezanih za privatnost podataka. Također, pristup implementaciji UI-ja često nije sustavan, a pristup inkluzivnim obrazovnim praksama je ograničen. Preporučuje se daljnje istraživanje dugoročnih učinaka primjene UI-ja, razvoja inkluzivnih alata za obrazovanje te smanjenja obrazovnih nejednakosti. Ovaj rad naglašava važnost odgovorne implementacije tehnologije koja bi trebala odgovarati potrebama svih sudionika obrazovnog procesa, uz poštovanje etičkih normi.
Keywords
1. umjetna inteligencija u obrazovanju; 2. klasična nastava; 3. integracija tehnologije; 4. personalizirano učenje; 5. inkluzija
Hrčak ID:
333827
URI
Publication date:
16.7.2025.
Visits: 337 *