Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.53577/oot.8.1.3

Simbioza klasične nastave i umjetne inteligencije u obrazovanju: Pregledni rad o integraciji tehnologije u obrazovne prakse

Dora Dulemba ; IZE - Insitut za promociju znanosti i edukacije, Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 399 Kb

preuzimanja: 65

citiraj


Sažetak

Ovaj rad istražuje integraciju umjetne inteligencije (UI) u obrazovne prakse, s naglaskom na unaprjeđenje klasične nastave. Cilj je pregledati postojeća istraživanja i ponuditi smjernice za budući razvoj. Korištena je metodologija sustavnog pregleda literature (SLR), koja omogućava detaljan uvid u primjene UI-ja u obrazovanju. Istraživanje se fokusira na personalizaciju nastave, evaluaciju, emocionalnu podršku učenicima, profesionalni razvoj nastavnika te etičke i sigurnosne izazove. Rezultati ukazuju na brojne prednosti poput povećane personalizacije nastave, automatske evaluacije, te poboljšane podrške emocionalnom zdravlju učenika. Međutim, identificirani su i izazovi, poput tehničkih ograničenja, nedostatka obuke za nastavnike te etičkih problema vezanih za privatnost podataka. Također, pristup implementaciji UI-ja često nije sustavan, a pristup inkluzivnim obrazovnim praksama je ograničen. Preporučuje se daljnje istraživanje dugoročnih učinaka primjene UI-ja, razvoja inkluzivnih alata za obrazovanje te smanjenja obrazovnih nejednakosti. Ovaj rad naglašava važnost odgovorne implementacije tehnologije koja bi trebala odgovarati potrebama svih sudionika obrazovnog procesa, uz poštovanje etičkih normi.

Ključne riječi

1. umjetna inteligencija u obrazovanju; 2. klasična nastava; 3. integracija tehnologije; 4. personalizirano učenje; 5. inkluzija

Hrčak ID:

333827

URI

https://hrcak.srce.hr/333827

Datum izdavanja:

16.7.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 264 *