Skip to the main content

Professional paper

JEZIČNE POGREŠKE U PISANIM RADOVIMA KOD SREDNJOŠKOLACA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA

Antonija Grozdanović ; Elektrotehnička i ekonomska škola Nova Gradiška


Full text: croatian pdf 116 Kb

page 37-54

downloads: 113

cite


Abstract

Rad se bavi analiziranjem jezičnih pogrešaka u pisanim radovima (sastavcima, esejima, školskim zadaćama) kod srednjoškolaca u nastavi Hrvatskoga jezika. Žele se prikazati najčešće pogreške koje se pojavljuju u pisanim radovima. Pisanje je jezična djelatnost koja se uvježbava na predlošcima različitih jezičnih izvora te je usko povezana s ostalim jezičnim djelatnostima i neodvojiva od njih, a to su čitanje, govorenje i slušanje. Svrha i cilj provođenja jezične djelatnosti jest ostvaraj što više razine pismenosti. Mnoga istraživanja pokazala su izravnu povezanost akademskoga uspjeha sa stupnjem ovladanosti svim jezičnim djelatnostima, pogotovo govorenjem i pisanjem. Budući da je riječ o vještinama, jezične djelatnosti treba uvježbavati i usavršavati cijeli život te su one temelj cjeloživotnoga obrazovanja. U radu su navedene jezične pogreške (pravopisne, morfološke, sintaktičke, tvorbene, stilističke i leksičke) koje su pronađene u pisanim radovima kod ukupno 250 učenika (1. – 4. razred) Elektrotehničke i ekonomske škole Nova Gradiška tijekom školske godine 2023./2024.

Keywords

jezične pogreške, pisani radovi, pisanje, srednjoškolci

Hrčak ID:

334864

URI

https://hrcak.srce.hr/334864

Publication date:

22.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 265 *