Professional paper
JEZIČNE POGREŠKE U PISANIM RADOVIMA KOD SREDNJOŠKOLACA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA
Antonija Grozdanović
; Elektrotehnička i ekonomska škola Nova Gradiška
Abstract
Rad se bavi analiziranjem jezičnih pogrešaka u pisanim radovima (sastavcima, esejima, školskim zadaćama) kod srednjoškolaca u nastavi Hrvatskoga jezika. Žele se prikazati najčešće pogreške koje se pojavljuju u pisanim radovima. Pisanje je jezična djelatnost koja se uvježbava na predlošcima različitih jezičnih izvora te je usko povezana s ostalim jezičnim djelatnostima i neodvojiva od njih, a to su čitanje, govorenje i slušanje. Svrha i cilj provođenja jezične djelatnosti jest ostvaraj što više razine pismenosti. Mnoga istraživanja pokazala su izravnu povezanost akademskoga uspjeha sa stupnjem ovladanosti svim jezičnim djelatnostima, pogotovo govorenjem i pisanjem. Budući da je riječ o vještinama, jezične djelatnosti treba uvježbavati i usavršavati cijeli život te su one temelj cjeloživotnoga obrazovanja. U radu su navedene jezične pogreške (pravopisne, morfološke, sintaktičke, tvorbene, stilističke i leksičke) koje su pronađene u pisanim radovima kod ukupno 250 učenika (1. – 4. razred) Elektrotehničke i ekonomske škole Nova Gradiška tijekom školske godine 2023./2024.
Keywords
jezične pogreške, pisani radovi, pisanje, srednjoškolci
Hrčak ID:
334864
URI
Publication date:
22.12.2024.
Visits: 265 *