Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53745/ro.1.1.3

Mogućnosti i izazovi interkulturalnoga odgoja i obrazovanja u okviru nastave Katoličkoga vjeronauka

Tomislav Šegina orcid id orcid.org/0000-0002-3932-0410 ; Gimnazija Karlovac, Karlovac, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 968 Kb

verzije

str. 47-73

preuzimanja: 39

citiraj


Sažetak

Tema ovog članka je utemeljenje i prisutnost interkulturalnoga odgoja i obrazovanja u okviru nastave Katoličkoga vjeronauka. Katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj, iako je konfesionalnoga karaktera, u svojem Kurikulumu posjeduje elemente interkulturalnosti. To potvrđuje da se prilikom pisanja novoga vjeronaučnog Kurikuluma vodilo računa o suvremenim pedagoškim znanstvenim spoznajama koje se odnose na područje religijske dimenzije interkulturalnosti i da su u obzir uzete preporuke međunarodnih institucija te preporuke Katoličke Crkve vezane uz spomenutu tematiku. Članak se uz uvod i zaključak sastoji od triju poglavlja. Prvo poglavlje donosi teorijski prikaz utemeljenosti religijske dimenzije interkulturalnog odgoja i obrazovanja, u drugom se poglavlju progovara o ekumenskom i međureligijskom učenju, dok treće poglavlje govori o Katoličkom vjeronauku i religijskoj dimenziji interkulturalnosti unutar gimnazijskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Članak se temelji na rezultatima dobivenim u sklopu izrade doktorskog rada naslovljenog „Doprinos katoličkoga vjeronauka promicanju religijske dimenzije interkulturnoga odgoja i obrazovanja unutar gimnazijskoga obrazovanja u Republici Hrvatskoj“.

Ključne riječi

interkulturalni odgoj i obrazovanje; religijska dimenzija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja; ekumensko i međureligijsko učenje; kurikulum; Katolički vjeronauk

Hrčak ID:

336698

URI

https://hrcak.srce.hr/336698

Datum izdavanja:

24.10.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 128 *