Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.46672/aet.11.2.2
KATEGORIZACIJA SMJEŠTAJNIH OBJEKATA KAO INDIKATOR PREDANOSTI VODSTVA I UKLJUČENOSTI ZAPOSLENIKA U HOTELIJERSTVU
Ema Petaković Ikica
orcid.org/0000-0002-5478-8484
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost kategorizacije hotela s percepcijom predanosti vodstva i uključenosti zaposlenika u aktivnosti kontinuiranih poboljšanja u kontekstu hrvatskog hotelijerstva, s namjerom doprinosa unaprjeđenju kvalitete upravljanja u smještajnim objektima različitih kategorija. Empirijsko istraživanje provedeno je na uzorku srednjih i velikih hotelskih poduzeća u Republici Hrvatskoj, pri čemu su ispitana 244 menadžera uz uporabu Likertove skale od sedam stupnjeva. Obrada podataka uključivala je deskriptivne statističke metode i neparametrijsku analizu Kruskal-Wallis testom zbog utvrđenog odstupanja od normalne distribucije. Rezultati ukazuju na statistički značajne razlike u percepciji predanosti vodstva u odnosu na kategorizaciju hotela (p < 0,05), pri čemu se u hotelima više kategorije, osobito u onima s pet zvjezdica,
vodstvo percipira kao više uključeno u svakodnevne aktivnosti kvalitete. Suprotno tomu, iako su hoteli viših kategorija ostvarili više prosječne rangove za uključenost zaposlenika, razlike nisu bile statistički značajne (p > 0,05). Dobiveni rezultati doprinose postojećoj literaturi te sugeriraju da kategorizacija hotela može biti indikator razine predanosti vodstva, no ne i odlučujući čimbenik u poticanju uključenosti zaposlenika.
Ključne riječi
Hrčak ID:
340165
URI
Datum izdavanja:
4.12.2025.
Posjeta: 0 *