Izvorni znanstveni članak
KAKVI TEKSTOVI NA NARJEČJU TREBAJU U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA
Đuro Blažeka
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Podružnica Čakovec
Sažetak
U uvodnom dijelu autor govori o stvarnim problemima kojih većina onih koji deklarativno ističu želju za većom zastupljenošću narječja u školi uglavnom nije svjesna. Budući da književnoumjetnički tekstovi nisu najpogodniji za nastavu jezika koja se zasniva na razlikovnoj gramatici, autor ističe potrebu da se za pojedine skupine dijalekata kajkavskog narječja sastave tekstovi koji bi dosljedno sadržavali osobine govora te skupine i koji bi poslužili u onom dijelu nastave hrvatskog jezika gdje se učenicima približavaju zavičajni govori. Prije sastavljanja takvih tekstova treba obraditi najvažnije osobine skupine govora u kojoj se određena škola nalazi. Autor predlaže načela koja bi pomogla da prikaz te vrlo složene problematike bude primjeren učenicima završnih razreda osnovne škole i oprimjeruje ih na skupini međimurskog dijalekta oko mjesta Prelog. Pri kraju rada donosi zanimljive nesporazume nastale zbog doslovnog prevođenja s mjesnog govora na standardni jezik. Najvažniji je cilj takve nastave usvajanje širih jezikoslovnih vještina što će rezultirati boljim usvajanjem standardnog jezika.
Ključne riječi
kajkavsko narječje; mjesni govori; poučavanje dijalektalnih oblika
Hrčak ID:
34790
URI
Datum izdavanja:
29.12.2008.
Posjeta: 5.453 *