Pregledni rad
Teleološke i metodičke pretpostavke i specifičnosti glazbene terapije za djecu s autizmom u odnosu prema glazbenoj kulturi u redovitoj školi
Aleksandra Kardum
; Centar za autizam, Split, Hrvatska
Sažetak
Autizam još nije dovoljno razjašnjen. Ipak, njegove bitne značajke koje utječu na odgojno obrazovni rad su: nerazvijena intersubjektivnost kao mogućnost tumačenja tuđih emocija ili namjera, nemogućnost komunikacije ustaljenim verbalnim ili neverbalnim obrascima, otežano iskazivanje emocija, nerazumijevanje simbola, nepostojanje »teorija uma«, ustaljeni raspored rituala ponašanja, neočekivane i neprimjerene reakcije itd. Jasno je da se i glazbena terapija svojim metodičkim pristupom mora prilagoditi specifičnom načinu percepcije autističnog djeteta. Kao što su obrazovni programi u redovitim školama kreirani u skladu s razvojnim, psihomotoričkim, perceptivnim i drugim osobitostima djeteta, nužno je na sličan način osmisliti i rad s autističnom djecom. Činjenica je da će se metode, zadaci, uloga i ciljevi glazbe ne samo razlikovati, nego često biti u suprotnosti s didaktičkim dizajnom nastave u redovitoj školi. Pitanje na koje se pokušava odgovoriti: treba li se potpuno odreći nekih sadržaja i metoda koje se u redovitoj školi ne preporučuju i smatraju nestručnošću i diletantizmom (programna glazba, glazba kao kulisa ili poticaj na ples, glazbene priče, glazba kao medij opuštajućeg ugođaja, neestetsko slušanje – tumačenje emocija i doživljaja glazbe, povezivanje auditivnog i vizualnog aspekta u kontekst i sl.) ili ih u navedenim specifičnim uvjetima rada osmisliti i adaptirati u korist komunikacije i socijalizacije te poboljšanja općeg psihomotoričkog statusa djeteta?
Ključne riječi
autizam; glazbena terapija; glazbena kultura; nastava; metode
Hrčak ID:
36598
URI
Datum izdavanja:
26.2.2009.
Posjeta: 5.426 *