Povijest u nastavi, Vol. V No. 10 (2), 2007.
Pregledni rad
Terenski rad u nastavi povijesti – učenje metodom otkrivanja
Danijela Trškan
Sažetak
U Velikoj se Britaniji koristi suvremena metoda učenja povijesti - metoda učenja otkrivanjem, gdje učenici sami ili uz pomoć pitanja pronalaze podatke i na temelju dokaza interpretiraju prošlost. Učenje pomoću otkrivanja prošlosti odvija se na četirima razinama, pritom učenici na svakoj razini odgovaraju na određena pitanja. Na prvoj razini učenici pokušavaju odgovoriti na pitanje: Što mi govori ovaj izvor?; na drugoj: Što mogu pretpostaviti i zaključiti iz tog izvora?; na trećoj razini: Što mi izvor ne govori?; i na četvrtoj, zadnjoj razini: Koja još pitanja moram postaviti da bih riješio zadatak? Elementi otkrivanja dolaze do izražaja i pri terenskom radu. Glavne metode terenskog rada koje se najčešće koriste u Velikoj Britaniji (opažanje, otkrivanje i postavljanje hipoteza) uključuju brojna pitanja i zadatke pomoću kojih učenici sami otkrivaju prošlost.
Ključne riječi
terenske metode rada: opažanje; otkrivanje; postavljanje hipoteza; učenje pomoću otkrivanja
Hrčak ID:
36976
URI
Datum izdavanja:
18.12.2007.
Posjeta: 5.176 *