Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ZNANJE O POSLOVNOM OKRUŽENJU KAO TEMELJ ZA UNAPRJEĐENJE KVALITETE DONOŠENJA STRATEŠKIH ODLUKA U TRGOVAČKIM PODUZEĆIMA

Blaženka Knežević orcid id orcid.org/0000-0003-1509-3126 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Nikola Knego ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.406 Kb

str. 9-26

preuzimanja: 2.261

citiraj


Sažetak

Uspješnost implementacije poslovne strategije ovisi o nizu različitih čimbenika, a osobito o čimbenicima iz okoline poduzeća. Način na koji poduzeća stječu znanja o svom okruženju, ali i način na koji se stečena znanja primjenjuju u svakodnevnom poslovanju, određuju konkurentsku sposobnost u svim gospodarskim sektorima. U ovom radu razmotrit će se specifičnosti stjecanja i primjene znanja o okolini u sektoru distributivne trgovine. U prvom dijelu rada bit će opisane vrste znanja iz okruženja te njihov utjecaj na stratešku usmjerenost trgovačkih poduzeća. U drugom dijelu rada bit će prezentirani rezultati empirijskog istraživanja provedenog na uzorku trgovačkih poduzeća u Hrvatskoj. Rezultati ukazuju da se odnos poduzeća spram stjecanja znanja o okolini i uporabe stečenih znanja razlikuje ovisno o grani distributivne trgovine u kojoj poduzeće posluje, te ovisno o prisutnosti trgovačkih poduzeća na popisu najvećih stvaratelja vrijednosti u Hrvatskoj.

Ključne riječi

distributivna trgovina; strateško upravljanje; okruženje; makrookruženje; mikrookruženje; znanje; PEST analiza

Hrčak ID:

38547

URI

https://hrcak.srce.hr/38547

Datum izdavanja:

30.12.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.690 *