Izvorni znanstveni članak
POVEZANOST RAVNOTEŽE S PROCESOM USVAJANJA SKIJAŠKOG ZNANJA
Vjekoslav Cigrovski
; Kineziološki Fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Bojan Matković
Nikola Prlenda
Sažetak
Visoko razvijena razina motoričke sposobnosti
ravnoteže utječe na uspjeh natjecatelja u alpskom skijanju
te ima važnu ulogu u prevenciji od ozljeđivanja alpskih
skijaša. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost
različitih testova za procjenu ravnoteže s procesom
usvajanja znanja kod skijaških početnika. Ravnoteža je na
119 skijaških početnika procijenjena pomoću tri statička
testa, dok je za utvrđivanje razine stečenog skijaškog
znanja kod ispitanika odabrano pet elemenata skijaške
tehnike: spust koso, zavoj k brijegu, plužni zavoj, osnovni
zavoj te vijuganje. Korelacijska analiza pokazala je
povezanost rezultata u testu vodoravni ravnotežni položaj
raskoračno na platformi sa svih pet testova za procjenu
skijaškog znanja (r=0.22; r=0.25; r=0.20; r=0.19 i
r=0.20). Povezanost sa četiri testa za procjenu skijaškog
znanja (zavoj k brijegu, plužni zavoj, osnovni zavoj te
vijuganje) utvrđena je kod testa ravnotežni položaj
raskoraèno na obostranoj platformi (r=0.19; r=0.24;
r=0.28 i r=0.20), a povezanost s tri testa za procjenu
skijaškog znanja (zavoj k brijegu, plužni zavoj te osnovni
zavoj) pokazana je kod testa okomiti ravnotežni položaj
raskoračno na platformi (r=0.17; r=0.22 i r=0.17). Analiza
rezultata pokazala je da većina skijaških početnika koji su
ostvarili dobre rezultate u testovima za procjenu
ravnoteže, ostvaruje i visoke ocjene u testovima za
procjenu skijaškog znanja i obrnuto.
Ključne riječi
ravnoteža; proces učenja; skijaški početnici
Hrčak ID:
39369
URI
Datum izdavanja:
1.7.2009.
Posjeta: 2.794 *