hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

ODREDNICE USPJEŠNOSTI OSNOVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ: REZULTATI EMPIRIJSKE PROVJERE

Josip BURUŠIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0933-2189 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Toni BABAROVIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Marija ŠAKIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (191 KB) str. 605-624 preuzimanja: 1.432* citiraj
APA 6th Edition
BURUŠIĆ, J., BABAROVIĆ, T. i ŠAKIĆ, M. (2009). ODREDNICE USPJEŠNOSTI OSNOVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ: REZULTATI EMPIRIJSKE PROVJERE. Društvena istraživanja, 18 (4-5 (102-103)), 605-624. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/42589
MLA 8th Edition
BURUŠIĆ, Josip, et al. "ODREDNICE USPJEŠNOSTI OSNOVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ: REZULTATI EMPIRIJSKE PROVJERE." Društvena istraživanja, vol. 18, br. 4-5 (102-103), 2009, str. 605-624. https://hrcak.srce.hr/42589. Citirano 27.07.2021.
Chicago 17th Edition
BURUŠIĆ, Josip, Toni BABAROVIĆ i Marija ŠAKIĆ. "ODREDNICE USPJEŠNOSTI OSNOVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ: REZULTATI EMPIRIJSKE PROVJERE." Društvena istraživanja 18, br. 4-5 (102-103) (2009): 605-624. https://hrcak.srce.hr/42589
Harvard
BURUŠIĆ, J., BABAROVIĆ, T., i ŠAKIĆ, M. (2009). 'ODREDNICE USPJEŠNOSTI OSNOVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ: REZULTATI EMPIRIJSKE PROVJERE', Društvena istraživanja, 18(4-5 (102-103)), str. 605-624. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/42589 (Datum pristupa: 27.07.2021.)
Vancouver
BURUŠIĆ J, BABAROVIĆ T, ŠAKIĆ M. ODREDNICE USPJEŠNOSTI OSNOVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ: REZULTATI EMPIRIJSKE PROVJERE. Društvena istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 27.07.2021.];18(4-5 (102-103)):605-624. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42589
IEEE
J. BURUŠIĆ, T. BABAROVIĆ i M. ŠAKIĆ, "ODREDNICE USPJEŠNOSTI OSNOVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ: REZULTATI EMPIRIJSKE PROVJERE", Društvena istraživanja, vol.18, br. 4-5 (102-103), str. 605-624, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42589. [Citirano: 27.07.2021.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnost objašnjenja uspješnosti
osnovnih škola na temelju niza obilježja te utvrditi najbolje
odrednice njihove uspješnosti. U istraživanju su sudjelovale 844
redovne osnovne škole u Hrvatskoj. Ispitano je ukupno 94 428
učenika četvrtog i osmog razreda. Učenici četvrtog razreda rješavali
su objektivne ispite znanja iz hrvatskoga jezika, matematike,
prirode i društva, integracije nastavnih sadržaja i prvoga stranog
jezika u redovnoj nastavi, a učenici osmog razreda ispite iz
biologije, fizike, kemije, geografije, povijesti, integracije nastavnih
sadržaja iz prirodoslovlja i društveno-prirodoslovne skupine
predmeta te hrvatskoga jezika i prvoga stranog jezika u redovnoj
nastavi. Provedene su hijerarhijske regresijske analize, u kojima
su kriteriji bili prosječno postignuće škola u razrednoj i
predmetnoj nastavi, a prediktori različite skupine obilježja škola
(veličina škole, statusna obilježja, obilježja rukovođenja, obilježja
i uvjeti programa i nastave te pokazatelji školske klime). Rezultati
pokazuju kako se uspješnost škola na završetku razredne i
predmetne nastave može objasniti promatranim obilježjima, što
posebno vrijedi za razrednu nastavu. Većina obilježja koja se
odnose na pojedina statusna obilježja škole, programa i nastave
pridonose objašnjenju uspješnosti, pri čemu najveću prediktivnu
snagu imaju obilježja povezana s temeljnim administrativno-statusnim
odrednicama rada škole.

Ključne riječi
uspješnost škola; vanjsko vrednovanje; osnovna škola

Hrčak ID: 42589

URI
https://hrcak.srce.hr/42589

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.855 *