Izvorni znanstveni članak
KVALITETA ŽIVOTA U OSNOVNOJ ŠKOLI: POVEZANOST SA ŠKOLSKIM USPJEHOM, MOTIVACIJOM I PONAŠANJEM UČENIKA
Zora RABOTEG-ŠARIĆ
orcid.org/0000-0001-9179-6654
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Marija ŠAKIĆ
; Institute of Social Sciences Ivo Pilar, Zagreb
Andreja BRAJŠA-ŽGANEC
; Institute of Social Sciences Ivo Pilar, Zagreb
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između kvalitete
školskoga života, školskog uspjeha, motivacije i neprimjerenih
ponašanja učenika u školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999
učenika viših razreda osnovne škole. Sudionici su popunjavali
prilagođenu verziju Upitnika kvalitete školskog života te skale
za samoprocjenu ciljnih orijentacija u učenju, učestalosti
markiranja i školske nediscipline. Značajniji prediktori boljega
školskog uspjeha jesu snažniji osjećaj školske kompetencije i
manje negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji su
usmjereniji prema učenju zadovoljniji su školom i učenje
shvaćaju zabavnim. Usmjerenost na izvedbu povezana je s
većom školskom kompetencijom, ali i s više negativnih osjećaja
prema školi. Učenička percepcija relevantnosti školovanja za
njihovu budućnost značajan je prediktor obiju ciljnih
orijentacija. Učenici koji češće izostaju iz škole smatraju da je
škola manje važna za njihovu budućnost i imaju više negativnih
osjećaja prema školi. Učenici koji se rjeđe nedisciplinirano
ponašaju doživljavaju učenje kao izazov, ocjenjuju svoje
odnose s nastavnicima boljima, ali se i smatraju manje
socijalno integriranima u školi. Osjećaj školske kompetencije
značajan je prediktor manje učestalosti neprimjerenih
ponašanja. U radu se raspravlja o implikacijama ovih nalaza
na stvaranje poticajnoga školskog okruženja.
Ključne riječi
kvaliteta školskoga života; školski uspjeh; motivacija za učenje; školska disciplina
Hrčak ID:
42593
URI
Datum izdavanja:
30.10.2009.
Posjeta: 11.237 *