Izvorni znanstveni članak
ČITANJE, USVAJANJE VOKABULARA I STRATEŠKO PONAŠANJE UČENIKA STRANOG JEZIKA
Andrea-Beata JELIĆ
; Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Sažetak
Cilj je ovog rada bio ispitati u kojoj je mjeri usvajanje
vokabulara kroz čitanje moguće, utvrditi strateško ponašanje
ispitanika kroz percipiranu uporabu strategija čitanja (u vidu
strategija zaključivanja značenja nepoznate riječi) te utvrditi
povezanost percipirane uporabe strategija i usvajanja
vokabulara kroz čitanje. Ispitanici su bili učenici francuskoga
kao stranoga jezika adolescentske dobi u nekoliko zagrebačkih
gimnazija. Istraživanje je provedeno pomoću izvornoga teksta
na francuskom jeziku, testova leksičkih jedinica u vidu popisa
riječi koji su administrirani u tri vremenske točke te upitnika o
strategijama čitanja razvijenog za potrebe istraživanja. Rezultati
upućuju na činjenicu da je i kod adolescenata usvajanje
vokabulara kroz čitanje moguće te da je dio tako usvojenih
leksičkih jedinica zadržan u dugoročnom pamćenju. Također je
utvrđeno da učenici češće rabe globalne strategije zaključivanja
značenja riječi u kontekstu od lokalnih strategija. Podaci
pokazuju da postoji relativno mala povezanost između uporabe
globalnih i lokalnih strategija čitanja i broja nenamjerno
usvojenih leksičkih jedinica kroz čitanje te da uporaba
navedenih strategija čitanja nije povezana s brojem leksičkih
jedinica usvojenih na temelju zaključivanja značenja riječi u
kontekstu kao ni s brojem zapamćenih leksičkih jedinica mjesec
dana nakon čitanja.
Ključne riječi
čitanje na stranom jeziku; nenamjerno usvajanje vokabulara; strategije čitanja; francuski kao strani jezik
Hrčak ID:
42604
URI
Datum izdavanja:
30.10.2009.
Posjeta: 4.162 *