Pregledni rad
Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike
Vladimir Kadum
Sažetak
Autor u radu ističe da svaka znanstvena i filozofska spoznaja počinje intuicijom, kao sposobnošću ljudskoga uma da neposredno naslućuje, otkriva i spoznaje skrivene istine materijalne i duhovne stvarnosti i da je, u sprezi s maštom, stalni pratilac logike i filozofije spoznaje.
Postanak i razvoj matematičkih pojmova i teorija pokazuje da matematička intuicija na prirodan i pravovremeni način otvara strogo logičke putove matematiče istine, koja se, na tim putovima, podvrgava logičkoj analizi.
Matematika se, na svim svojim razinama, mora predstaviti kao sredstvo, ali i kao model egzaktnog, racionalnog i apstraktnog rasuđivanja, veoma značajnog za didaktičko–metodičko i gnoseološko stajalište, za svako teorijsko i praktično djelovanje.
Nastava matematike u opisivanju matematičkih pojmova i iskaza, kao i njihovoj praktičnoj primjeni, prilazi intuitivno, otkrivajući njihove empirijsko–intuitivne korijene, uvažavajući njihovu genezu i evoluciju, kako bi njihova spoznaja bila što dublja i usvajanje što učinkovitije.
Ključne riječi
Didaktika; filozofija; intuicija; matematika; mašta; metodika; nastava; pojam; rasuđivanje; spoznaja; teorija
Hrčak ID:
4366
URI
Datum izdavanja:
24.8.2006.
Posjeta: 3.836 *