hrcak mascot   Srce   HID

Migracijske i etničke teme, Vol. 25 No. 4, 2009.

Izvorni znanstveni članak

(Re)konstrukcija balkanskih identiteta kroz popularnu glazbu

Marin Cvitanović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3741-0332 ; Geografski odsjek, Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb , Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 317-335 preuzimanja: 2.207* citiraj
APA 6th Edition
Cvitanović, M. (2009). (Re)konstrukcija balkanskih identiteta kroz popularnu glazbu. Migracijske i etničke teme, 25 (4), 317-335. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/48368
MLA 8th Edition
Cvitanović, Marin. "(Re)konstrukcija balkanskih identiteta kroz popularnu glazbu." Migracijske i etničke teme, vol. 25, br. 4, 2009, str. 317-335. https://hrcak.srce.hr/48368. Citirano 24.04.2019.
Chicago 17th Edition
Cvitanović, Marin. "(Re)konstrukcija balkanskih identiteta kroz popularnu glazbu." Migracijske i etničke teme 25, br. 4 (2009): 317-335. https://hrcak.srce.hr/48368
Harvard
Cvitanović, M. (2009). '(Re)konstrukcija balkanskih identiteta kroz popularnu glazbu', Migracijske i etničke teme, 25(4), str. 317-335. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/48368 (Datum pristupa: 24.04.2019.)
Vancouver
Cvitanović M. (Re)konstrukcija balkanskih identiteta kroz popularnu glazbu. Migracijske i etničke teme [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.04.2019.];25(4):317-335. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/48368
IEEE
M. Cvitanović, "(Re)konstrukcija balkanskih identiteta kroz popularnu glazbu", Migracijske i etničke teme, vol.25, br. 4, str. 317-335, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/48368. [Citirano: 24.04.2019.]

Sažetak
Rad se bavi pitanjem reprodukcije stereotipa o Balkanu u tekstovima popularne glazbe iz bivše Jugoslavije. U posljednjih dvadeset godina na glazbenim tržištima regije objavljeno je više od stotinu pjesama na srpskome i hrvatskom jeziku u čijim se tekstovima javlja termin Balkan kao metafora kako bi se opisala i objasnila atmosfera rata, siromaštva, sukoba i strasti, ljepote i ponosa. Na temelju analize tih tekstova i učestalosti pojavljivanja tema i motiva moguće je razlučiti četiri diskursa: 1. Balkan kao područje rata i sukoba, 2. Balkan kao područje uživanja, strasti i fatalizma, 3. primitivni i agresivni »muški« Balkan nasuprot lijepome, ponosnom i ustrajnom »ženskom« Balkanu i 4. Balkan kao »drugo« Europe. Rezultati analize glazbenih tekstova pokazali su da se unatoč inherentnoj fluidnosti i nejasnosti same definicije Balkana i njegova prostornog obuhvata, te sukladno tome i mogućnosti distanciranja od njih, reproduciraju uglavnom negativni stereotipi o Balkanu. Pritom se oni ne dovode u pitanje, već se prihvaćaju i potvrđuju kao dio vlastitog identiteta.

Ključne riječi
Balkan; identitet; geografija glazbe; balkanizacija; turbofolk

Hrčak ID: 48368

URI
https://hrcak.srce.hr/48368

[engleski] [francuski]

Posjeta: 4.034 *