Odgojne znanosti, Vol. 11 No. 2 (18), 2009.
Izvorni znanstveni članak
UČINKOVITOST VOĐENJA U OSNOVNIM ŠKOLAMA
Anđelka Peko
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Vesnica Mlinarević
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Vesna Gajger
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Sažetak
Promjene u školama usmjerene su na promjene organizacijskoga
razvoja škole i na promjene pedagoškoga vođenja. To pretpostavlja logičan zahtjev za intenzivnom profesionalizacijom ravnatelja i njihovim kompetencijskim standardima. Jesu li sadašnji ravnatelji spremni odgovoriti tim zahtjevima i imaju li odgovarajuće kompetencije za učinkovito vođenje razvoja škole? Istraživanjem smo tražili odgovore na prethodna pitanja. U radu se istražuje
kako učitelji i pedagozi percipiraju kvalitetu vođenja škola, te propituje hipoteza o povezanosti između varijabli: vođenja, školskoga ozračja, organizacijske učinkovitosti i zadovoljstva poslom. Empirijsko je istraživanje provedeno na uzorku od 265 ispitanika: 85 stručnih suradnika – pedagoga i 180 učitelja iz 48 osnovnih škola na području istočne Hrvatske. U istraživanju je
primijenjen instrument koji je sadržavao četiri skale: Skalu za procjenu učinkovitosti vođenja, Skalu za procjenu školskog ozračja, Skala za procjenu organizacijske učinkovitosti škole i jedno pitanje za procjenu zadovoljstva odnosima i poslom u školi. S obzirom na dobivene rezultate, analizira se postojeći sustav osposobljavanja i usavršavanja ravnatelja i predlažu rješenja za nove modele obrazovanja u području obrazovnog i pedagoškog vođenja.
Ključne riječi
vođenje; osnovna škola; školski ravnatelji
Hrčak ID:
48442
URI
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Posjeta: 9.428 *