Odgojne znanosti, Vol. 11 No. 2 (18), 2009.
Izvorni znanstveni članak
MOTIVACIJA UČITELJA ENGLESKOG JEZIKA ZA RAD S DAROVITIMA
Sanja Mihaliček
; Osnovna škola Jurja Habdelića, Velika Gorica
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem da se utvrde glavni motivatori
i demotivatori učitelja engleskog jezika za rad s darovitima kao i razlike među njima po dobi, radnom stažu, mjestu zaposlenja i stupnju obrazovanja. To je učinjeno uz pomoć upitnika koji je nazvan – Upitnik o motivaciji učitelja engleskog jezika za rad s darovitima, na uzorku od 133 učitelja engleskog jezika,
zaposlenih u osnovnim školama na području cijele Hrvatske. Većina ispitanika je bila ženskog spola (N = 122) i visoke stručne spreme (N = 72). Dobni raspon se kretao između 24 i 61 godine, a po radnom stažu od tek zaposlenih do onih pred mirovinom. Glavni motivatori učitelja engleskog jezika za rad s darovitim učenicima utvrđeni ovim istraživanjem jesu: osobine darovitih učenika, rezultati rada s darovitima i izazov u radu, a glavni demotivatori: organizacijski
problemi, nezainteresiranost darovitih učenika i nepoticajni nastavni
sadržaji. Mlađe učitelje više motiviraju pozitivne osobine darovitih učenika i izazov koji im predstavlja rad s njima. Početnike više motiviraju pozitivne osobine darovitih učenika. Nije pronađeno značajno djelovanje mjesta zaposlenja na motivaciju učitelja engleskog jezika. Izazov u radu više motivira učitelje sa
završenim Učiteljskim studijem s pojačanim engleskim jezikom nego učitelje sa završenim Filozofskim fakultetom – anglistika.
Ključne riječi
daroviti učenici; engleski jezik; kvaliteta nastave; motivacija učitelja za rad; poučavanje
Hrčak ID:
48443
URI
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Posjeta: 1.898 *