Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ODGOJNO-OBRAZOVNI EFEKTI INKLUZIVNE NASTAVE

Mile Ilić ; Filozofski fakultet, Univerzitet u Banjoj Luci, BiH RS



Sažetak

Nakon pojmovnog određenja inkluzivne nastave – novoga didaktičkog modela u suvremenoj školi – i ekspliciranja njenih teorijskih osnova autor obrazlaže metodološki koncept dvoetapnoga eksperimentalnog empirijskog istraživanja. Utvrđeno je da su nastavnici razredne nastave tijekom polugodišnje interaktivne
obuke bitno unaprijedili profesionalne (pedagoško-psihološke i didaktičko- metodičke) kompetencije za izvođenje inkluzivne nastave u odnosu na kontrolnu grupu nastavnika u kojoj je realiziran program tradicionalnoga (predavačkoga) stručnog usavršavanja.
Pod utjecajem inkluzivne nastave (eksperimentalnog faktora) učenici eksperimentalne grupe postigli su u drugoj fazi eksperimenta (tijekom idućeg polugodišta) značajno bolja obrazovna postignuća (brzina čitanja u sebi, razumijevanje pročitanog teksta, pismeno izražavanje) i odgojne efekte (motivaciju za učenje i verbalnu kreativnost) nego učenici kontrolne grupe koji su sudjelovali u uobičajenoj (tradicionalnoj) nastavi srpskog jezika u petom razredu
osnovne škole. Time je eksperimentalno verificirana teorijski zasnovana inkluzivna razredna nastava srpskog jezika.

Ključne riječi

inkluzivna nastava; odgojno-obrazovni efekti; brzina čitanja; razumijevanje pročitanog teksta: pismeno izražavanje; motivacija za učenje; verbalna kreativnost

Hrčak ID:

48446

URI

https://hrcak.srce.hr/48446

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.805 *