Pregledni rad
Waldorfska pedagogija
Živan Bezić
; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
Živo probijanje waldorfske pedagogije na hrvatsko tlo povod je
za njezino ozbiljno vrednovanje. Ovaj nas pregled upoznaje s
njezinim utemeljiteljem Rudolfom Steinerom te njegovim antropozofskim naučavanjem. Temelji waldorfske pedagogije su raznoliki, ali nisu konzistentni. U njoj su pomiješane znanstvene pretenzije i maštoviti konstrukti antropozojije. Pohvalna je u svojim načelima i metodama, manje pak u svojim ciljevima. Waldorfska škola poziva se i na kršćanstvo, ali ono sebe ne može prepoznati u antropozojiji. U svojoj fizionomiji waldorfska škola nam prezentira očaravajući smiješak, no to je smiješak Mone Lise, ambivalentan i zagonetan.
Ključne riječi
R. Steiner; antropozofija; kršćanstvo; Waldorf; odgoj; škola
Hrčak ID:
50823
URI
Datum izdavanja:
21.12.1999.
Posjeta: 11.425 *