Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Waldorfska pedagogija

Živan Bezić ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.832 Kb

str. 437-449

preuzimanja: 6.341

citiraj


Sažetak

Živo probijanje waldorfske pedagogije na hrvatsko tlo povod je
za njezino ozbiljno vrednovanje. Ovaj nas pregled upoznaje s
njezinim utemeljiteljem Rudolfom Steinerom te njegovim antropozofskim naučavanjem. Temelji waldorfske pedagogije su raznoliki, ali nisu konzistentni. U njoj su pomiješane znanstvene pretenzije i maštoviti konstrukti antropozojije. Pohvalna je u svojim načelima i metodama, manje pak u svojim ciljevima. Waldorfska škola poziva se i na kršćanstvo, ali ono sebe ne može prepoznati u antropozojiji. U svojoj fizionomiji waldorfska škola nam prezentira očaravajući smiješak, no to je smiješak Mone Lise, ambivalentan i zagonetan.

Ključne riječi

R. Steiner; antropozofija; kršćanstvo; Waldorf; odgoj; škola

Hrčak ID:

50823

URI

https://hrcak.srce.hr/50823

Datum izdavanja:

21.12.1999.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 11.425 *