hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PAIDEIA. Starogrčka odgojno-obrazovna forma

Marko Pranjić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7072-0300 ; Hrvatski studiji, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (378 KB) str. 9-21 preuzimanja: 2.263* citiraj
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2009). PAIDEIA. Starogrčka odgojno-obrazovna forma. Metodički ogledi, 16 (1-2), 9-21. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/51743
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "PAIDEIA. Starogrčka odgojno-obrazovna forma." Metodički ogledi, vol. 16, br. 1-2, 2009, str. 9-21. https://hrcak.srce.hr/51743. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "PAIDEIA. Starogrčka odgojno-obrazovna forma." Metodički ogledi 16, br. 1-2 (2009): 9-21. https://hrcak.srce.hr/51743
Harvard
Pranjić, M. (2009). 'PAIDEIA. Starogrčka odgojno-obrazovna forma', Metodički ogledi, 16(1-2), str. 9-21. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/51743 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Pranjić M. PAIDEIA. Starogrčka odgojno-obrazovna forma. Metodički ogledi [Internet]. 2009 [pristupljeno 08.08.2020.];16(1-2):9-21. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/51743
IEEE
M. Pranjić, "PAIDEIA. Starogrčka odgojno-obrazovna forma", Metodički ogledi, vol.16, br. 1-2, str. 9-21, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/51743. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
U povijesnom naslijeđu postoje vrijednosti koje trajno čuvaju svoju svježinu, snagu, ljepotu i duboki humanistički smisao usprkos njihovoj dugovjekoj protegnutosti kroz povijest. Proučavanje i poznavanje čovjekovih stvaralačkih napora pokazalo je da je zakon sveopćeg napretka imanentno vezan za potrebu sve veće i sve dublje spoznaje čovjekova mjesta u svijetu i odraza svijeta na njega. Grčka antička kultura ili paideia potvrđuje osnovanost tih premisa i svojim gotovo neiscrpnim sadržajem otkriva opći i neprolazni značaj svega onoga što je stvorio grčki duh u umjetnosti, književnosti, znanosti, filozofiji, pedagogiji, pravu, etici itd. U najširem smislu riječi, grčka kultura već vjekovima privlači pozornost kako stručnjaka tako i amatera. Proučavanje i tumačenje njenog sadržaja postalo je predmet zanimanja cijelog niza znanstvenih disciplina, gotovo svakog iole obrazovanoga čovjeka. Tako ni zapadnoeuropska pedagogija koja vidi svoje početke u antici, naročito onoj grčkoj i rimskoj, nije mogla u tom smislu stajati po strani, nego se poput drugih znanosti i ona počela vraćati svojim izvorima i svojim korijenima.

Ključne riječi
Homer; paideia; formiranje; odgoj; ideja; lik

Hrčak ID: 51743

URI
https://hrcak.srce.hr/51743

[engleski]

Posjeta: 4.208 *