Informatologia, Vol. 43 No. 3, 2010.
Prethodno priopćenje
PRATI LI REFORMA UČENJA REFORMU VISOKOG OBRAZOVANJA?
Elvi Piršl
; Sveučilište Jurja Dobrile, Pula, Hrvatska
Neala Ambrosi-Randić
; Sveučilište Jurja Dobrile, Pula, Hrvatska
Sažetak
Cilj je ovoga rada utvrditi je li reforma visokog obrazovanja, poznata pod imenom Bolonjski proces, utjecala na promjene u pristupu učenju. Istraživanje je provedeno na ukupnom uzorku od 216 studentica i studenata Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli od čega je 93 onih koji su studirali po programu prije uvođenja bolonjskog procesa i 123 polaznika koji su studirali po novom visokoškolskom programu temeljenom na načelima Bolonjske deklaracije. Za ispitivanje njihovih strategija učenja primijenjen je upitnik čije subskale procjenjuju organizaciju, fleksibilnost u učenju, način obrade informacija, upotrebu pomagala, aktivno sudjelovanje u nastavi, te motiviranost i anksioznost. Analize rezultata ukazale su na postojanje statistički značajnih razlika među skupinama u korist polaznika novog sustava studiranja: studenti koji studiraju po bolonjskom sustavu značajno se više koriste pomagalima, više obrađuju sadržaj, fleksibilniji su u učenju, aktivniji i motiviraniji od svojih prethodnika. Dobivene razlike razmatrane su u kontekstu promijenjenih uvjeta studiranja i novoga sustava visokog obrazovanja.
Ključne riječi
Bolonjski proces; motivacija; podučavanje; strategije učenja; anksioznost
Hrčak ID:
59104
URI
Datum izdavanja:
27.9.2010.
Posjeta: 3.258 *