Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PRATI LI REFORMA UČENJA REFORMU VISOKOG OBRAZOVANJA?

Elvi Piršl ; Sveučilište Jurja Dobrile, Pula, Hrvatska
Neala Ambrosi-Randić ; Sveučilište Jurja Dobrile, Pula, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 300 Kb

str. 212-218

preuzimanja: 1.303

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada utvrditi je li reforma visokog obrazovanja, poznata pod imenom Bolonjski proces, utjecala na promjene u pristupu učenju. Istraživanje je provedeno na ukupnom uzorku od 216 studentica i studenata Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli od čega je 93 onih koji su studirali po programu prije uvođenja bolonjskog procesa i 123 polaznika koji su studirali po novom visokoškolskom programu temeljenom na načelima Bolonjske deklaracije. Za ispitivanje njihovih strategija učenja primijenjen je upitnik čije subskale procjenjuju organizaciju, fleksibilnost u učenju, način obrade informacija, upotrebu pomagala, aktivno sudjelovanje u nastavi, te motiviranost i anksioznost. Analize rezultata ukazale su na postojanje statistički značajnih razlika među skupinama u korist polaznika novog sustava studiranja: studenti koji studiraju po bolonjskom sustavu značajno se više koriste pomagalima, više obrađuju sadržaj, fleksibilniji su u učenju, aktivniji i motiviraniji od svojih prethodnika. Dobivene razlike razmatrane su u kontekstu promijenjenih uvjeta studiranja i novoga sustava visokog obrazovanja.

Ključne riječi

Bolonjski proces; motivacija; podučavanje; strategije učenja; anksioznost

Hrčak ID:

59104

URI

https://hrcak.srce.hr/59104

Datum izdavanja:

27.9.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.748 *