hrcak mascot   Srce   HID

FLUMINENSIA : časopis za filološka istraživanja, Vol. 22 No. 1, 2010.

Izvorni znanstveni članak

Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić

Aleksandar Mijatović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5575-0920 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (166 KB) str. 25-44 preuzimanja: 932* citiraj
APA 6th Edition
Mijatović, A. (2010). Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić. FLUMINENSIA, 22 (1), 25-44. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/59262
MLA 8th Edition
Mijatović, Aleksandar. "Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić." FLUMINENSIA, vol. 22, br. 1, 2010, str. 25-44. https://hrcak.srce.hr/59262. Citirano 22.02.2019.
Chicago 17th Edition
Mijatović, Aleksandar. "Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić." FLUMINENSIA 22, br. 1 (2010): 25-44. https://hrcak.srce.hr/59262
Harvard
Mijatović, A. (2010). 'Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić', FLUMINENSIA, 22(1), str. 25-44. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/59262 (Datum pristupa: 22.02.2019.)
Vancouver
Mijatović A. Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić. FLUMINENSIA [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.02.2019.];22(1):25-44. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/59262
IEEE
A. Mijatović, "Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić", FLUMINENSIA, vol.22, br. 1, str. 25-44, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/59262. [Citirano: 22.02.2019.]

Sažetak
Zaborav kao naličje pamćenja i nestajanje kao glavni mehanizam prenošenja tradicije središnje su teme romana Daše Drndić Leica format (2003). Taj se proturječan i nepomirljiv odnos zaborava i pamćenja, tradicije i njezina razaranja u romanu okuplja oko kontrapunkta pojmova fuge i leice formata. Rad polazi od tog kontrapunkta i opisuje na koji se način u romanu istražuju odnosi pripovijedanja i pamćenja, trajanja i trenutka, kretanja i nepokretnosti, prošlosti i sadašnjosti, neznanca i bližnjeg, propadanja i nestajanja, arhiva i svjedočenja, živog i mrtvog. Okvir za to opisivanje je kritika filma francuskog filozofa Henrija Bergsona te tumačenje odnosa između fotografije, reproducibilnosti umjetnosti i povijesti u djelu njemačkog kritičara Waltera Benjamina.

Ključne riječi
Daša Drndić; Leica format; Walter Benjamin; Henri Bergson; fuga; sjećanje; nestajanje; iskupljenje; povijest; trenutak; fotografija; film; svjedočenje; kairos/chronos

Hrčak ID: 59262

URI
https://hrcak.srce.hr/59262

[engleski]

Posjeta: 1.707 *