hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

ODGOJNA PREOBRAZBA U TELEOLOGIJSKOM I AKSIOLOGIJSKOM OZRAČJU

Ante Vukasović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7606-2721 ; Umirovljeni profesor Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (374 KB) str. 97-117 preuzimanja: 1.648* citiraj
APA 6th Edition
Vukasović, A. (2010). ODGOJNA PREOBRAZBA U TELEOLOGIJSKOM I AKSIOLOGIJSKOM OZRAČJU. Odgojne znanosti, 12 (1 (19)), 97-117. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/59602
MLA 8th Edition
Vukasović, Ante. "ODGOJNA PREOBRAZBA U TELEOLOGIJSKOM I AKSIOLOGIJSKOM OZRAČJU." Odgojne znanosti, vol. 12, br. 1 (19), 2010, str. 97-117. https://hrcak.srce.hr/59602. Citirano 10.08.2020.
Chicago 17th Edition
Vukasović, Ante. "ODGOJNA PREOBRAZBA U TELEOLOGIJSKOM I AKSIOLOGIJSKOM OZRAČJU." Odgojne znanosti 12, br. 1 (19) (2010): 97-117. https://hrcak.srce.hr/59602
Harvard
Vukasović, A. (2010). 'ODGOJNA PREOBRAZBA U TELEOLOGIJSKOM I AKSIOLOGIJSKOM OZRAČJU', Odgojne znanosti, 12(1 (19)), str. 97-117. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/59602 (Datum pristupa: 10.08.2020.)
Vancouver
Vukasović A. ODGOJNA PREOBRAZBA U TELEOLOGIJSKOM I AKSIOLOGIJSKOM OZRAČJU. Odgojne znanosti [Internet]. 2010 [pristupljeno 10.08.2020.];12(1 (19)):97-117. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/59602
IEEE
A. Vukasović, "ODGOJNA PREOBRAZBA U TELEOLOGIJSKOM I AKSIOLOGIJSKOM OZRAČJU", Odgojne znanosti, vol.12, br. 1 (19), str. 97-117, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/59602. [Citirano: 10.08.2020.]

Sažetak
Rasprava je posvećena odgoju kao pedagogijsko-vrijednosnom
fenomenu. Autor se suprotstavlja jednostranom intelektualističkom, didaktičko- materijalističkom i scijentističkom svođenju vrlo složenog, slojevitog procesa odgajanja i čovjekova oplemenjivanja na puko stjecanje znanja, umijeća i navika, na faktografiju i obrazovanje. Time se ignorira i posve zapostavlja etičko-vrijednosna sastavnica života i izgrađivanje ljudskih odlika po kojima biološki dani pojedinac i postaje uljuđenim ljudskim bićem. Rasprava ima četiri glavna strukturna dijela. U prvom autor razmatra općeljudsko
povijesno i individualno značenje odgajanja i zaključuje da je odgoj
temelj na komu sve počiva, jer bez njega ne bi bilo ni čovjeka ni ljudske zajednice. U drugom se pedagogija promatra u vrijednosnom ozračju, izdvajaju se pedagogijska teleologija i aksiologija kao posebno značajne discipline, jer bez njihova određenja smisla, svrhe i odgojnih vrijednosti nije moguće svrhovito iučinkovito odgajanje. Treći dio je posvećen hrvatskoj pedagogijsko-vrijednosnoj
baštini i glavnim predstavnicima takve usmjerbe između dva svjetska rata. U četvrtom autor traži reafirmaciju naznačene baštine i povratak zanemarenim pedagogijskim stečevinama i vrjednotama kao bitnom sastavnom dijelu svekolike hrvatske duhovne obnove, moralne i odgojne preobrazbe.

Ključne riječi
odgoj, pedagogija; vrijednosti; pedagogijska teleologija; pedagogijska aksiologija; hrvatska pedagogijska baština

Hrčak ID: 59602

URI
https://hrcak.srce.hr/59602

[engleski]

Posjeta: 2.162 *