Izvorni znanstveni članak
KOLIKO DALEKO PADAJU JABUKE OD STABLA? ODNOS OBRAZOVNIH POSTIGNUĆA DJECE I OBRAZOVNE RAZINE NJIHOVIH RODITELJA
Josip BURUŠIĆ
orcid.org/0000-0002-0933-2189
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Toni BABAROVIĆ
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Nenad MARKOVIĆ
; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb
Sažetak
U provedenom istraživanju, kroz perspektivu istraživanja o
preranom napuštanju školovanja, razmatra se odnos postignuća
učenika na kraju razredne i predmetne nastave te se dovodi u
vezu s obrazovanjem roditelja. Postignuća učenika operacionalizirana
su nizom standardiziranih testova postignuća iz većine
predmeta koji se poučavaju u razrednoj, odnosno predmetnoj,
nastavi. U istraživanju je sudjelovalo 48 232 učenika četvrtih razreda,
odnosno 46 196 učenika osmih razreda iz 844 redovite
osnovne škole. Dobiveni rezultati svjedoče u korist postojanja
stvarnog odnosa između postignuća učenika i obrazovne razine
njihovih roditelja. U svim usporedbama učenici obrazovanijih
roditelja postižu statistički značajno bolja obrazovna postignuća.
Rezultati ne pružaju snažniju potporu razmišljanjima kako je moguće
razlikovati drugačije utjecaje obrazovne razine majke,
odnosno obrazovne razine oca, na postignuća učenika te, specifično,
ne pružaju potporu parcijalnim odnosima između obrazovanja
oca i obrazovnih postignuća dječaka, odnosno obrazovanja
majke i obrazovnih postignuća djevojčica, i obratno. U radu
se razmatraju i pojedine implikacije dobivenih spoznaja.
Ključne riječi
rano prekidanje školovanja; osnovna škola; obrazovno postignuće; ljudski kapital; obrazovne jednakosti
Hrčak ID:
60111
URI
Datum izdavanja:
31.10.2010.
Posjeta: 6.211 *