Izvorni znanstveni članak
Ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja pomoću filtriranih riječi kod učenika nižih razreda osnovne škole
Mladen Heđever
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za logopediju
Ana Bonetti
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za logopediju
Sažetak
Ovo je istraživanje provedeno u sklopu projekta čiji je cilj konstrukcija, standardizacija i normiranje prve baterije testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja (PSP) u školske djece u Hrvatskoj. Na uzorku od 143 učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda osnovne škole primijenjen je jedan od četiri testa iz baterije: Test fi ltriranih riječi. Rezultati njegove primijene pokazali su dobru osjetljivost u odnosu na razrede, te povezanost njegovih rezultata s općim akademskim postignućima ispitanih učenika (školski uspjeh, čitanje, matematičke sposobnosti). Razlike u rezultatima na Test fi ltriranih riječi nisu pronađene u odnosu na spol ali distribucija rezultata pokazuje veće sposobnosti djevojčica. Slabiji rezultati znatno su češće bili prisutni u učenika sa slabijim jezično-govornim sposobnostima, lošijim školskim uspjehom te slabijom pažnjom.
Ključne riječi
poremećaji slušnog procesiranja; monoauralni test fi ltriranih riječi; učenici nižih razreda osnovne škole
Hrčak ID:
61558
URI
Datum izdavanja:
6.12.2010.
Posjeta: 2.929 *