hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

ŽENE MENADŽERI U HRVATSKOM HOTELIJERSTVU

Vlado Galičić ; Faculty of Tourism and Hospitality Management in Opatija, University of Rijeka, Croatia
Zoran Ivanović ; Faculty of Tourism and Hospitality Management in Opatija, University of Rijeka, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (254 KB) str. 79-88 preuzimanja: 2.394* citiraj
APA 6th Edition
Galičić, V. i Ivanović, Z. (2006). ŽENE MENADŽERI U HRVATSKOM HOTELIJERSTVU. Tourism and hospitality management, 12 (1), 79-88. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/61783
MLA 8th Edition
Galičić, Vlado i Zoran Ivanović. "ŽENE MENADŽERI U HRVATSKOM HOTELIJERSTVU." Tourism and hospitality management, vol. 12, br. 1, 2006, str. 79-88. https://hrcak.srce.hr/61783. Citirano 19.08.2019.
Chicago 17th Edition
Galičić, Vlado i Zoran Ivanović. "ŽENE MENADŽERI U HRVATSKOM HOTELIJERSTVU." Tourism and hospitality management 12, br. 1 (2006): 79-88. https://hrcak.srce.hr/61783
Harvard
Galičić, V., i Ivanović, Z. (2006). 'ŽENE MENADŽERI U HRVATSKOM HOTELIJERSTVU', Tourism and hospitality management, 12(1), str. 79-88. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/61783 (Datum pristupa: 19.08.2019.)
Vancouver
Galičić V, Ivanović Z. ŽENE MENADŽERI U HRVATSKOM HOTELIJERSTVU. Tourism and hospitality management [Internet]. 2006 [pristupljeno 19.08.2019.];12(1):79-88. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/61783
IEEE
V. Galičić i Z. Ivanović, "ŽENE MENADŽERI U HRVATSKOM HOTELIJERSTVU", Tourism and hospitality management, vol.12, br. 1, str. 79-88, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/61783. [Citirano: 19.08.2019.]

Sažetak
U menadžmentu u hotelskoj industriji apsolutno dominiraju muškarci, iako su tijekom zadnjeg desetljeća žene učinile značajan napredak u pribavljanju odgovornih pozicija u hotelskim poduzećima. Žene menadžeri koriste drugačije stilove vodstva nego muškarci. Žene promatraju vodstvo kao mijenjanje osobnog interesa sljedbenika, u brigu za cijelo poduzeće uporabom vještine ophođenja s ljudima i osobnih karakteristika za motiviranje podređenih. Ovaj stil interaktivnog vodstva uključuje podjelu informacija i moći, inspiriranje sudjelovanja i davanje ljudima na znanje da su važni. Nasuprot ovome, muškarci su skloniji promatrati vodstvo kao niz transakcija s podređenima, a za motiviranje podređenih mnogo češće koriste kontrolu resursa i autoritet svog položaja. Analizirajući prednosti ženskog načina rukovođenja, moderna znanost je ustanovila da žene vode manje autokratski od muškaraca i imaju više senzibiliteta za važnost i korištenje ljudskih potencijala te su sklonije timskom radu. Žena menadžer sve više postaje svjesna svojeg položaja u društvu, svojih mogućnosti i kvaliteta, a time traži i odgovarajuća priznanja. Još nije postigla ravnopravan status, dijelom zbog predrasuda, a dijelom zbog objektivnih prepreka. Novija istraživanja o stilovima u menadžmentu posebno ističu one karakteristike koje su većinom ženske i smatraju se bitnim za novi oblik menadžmenta 21. stoljeća i koji se naziva "ženski menadžment". On je nasuprot tzv. "muškom menadžmentu" kojeg karakterizira dominacija, agresivnost, zapostavljanje osjećaja i teza da cilj opravdava sredstvo.

Ključne riječi
hotelska industrija; žena; menadžment

Hrčak ID: 61783

URI
https://hrcak.srce.hr/61783

[engleski]

Posjeta: 3.560 *