Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

RIZIČNI I ZAŠTITINI ČIMBENICI NAJUČESTALIJIH OBLIKA POREMEĆAJA PONAŠANJA UČENIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI

Smiljana Zrilić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru



Sažetak

Suvremena promišljanja o odgoju i obrazovanju iznimnu pozornost posvećuju temama prevencije razvoja poremećaja ponašanja koji su u našoj školskoj praksi, nažalost sve češća pojava. Učitelji su suočeni s porastom nasilja, nedisciplinom na nastavi, slabom motivacijom, velikim brojem sati izostanaka, a s druge strane povučenošću, potištenošću i izoliranoćšu pojedinih učenika. Pojave koje uzrokuju poremećaje u ponašanju međusobno su povezane i kontinuirano su u interakcijskom odnosu. Iako ih ne uzrokuje samo jedna okolnost ili samo jedan determinirajući čimbenik, pozitivan doživljaj škole treba tretirati kao mogući činitelj prevencije. Različiti poremećaji ponašanja djece osnonovnoškolske dobi, bilo da se radi o aktivnim ili pasivnim formama, indikatori su koji zahtjevaju veće angažiranje učitelja, roditelja, stručnih suradnika, svih društvenih čimbenika, te napose njihovu učestalu suradnju. Važno je reći kako postoji i terminološka konfuzija definiranja poremećaja ponašanja, jer pojam obuhvaća različite pojave koje izlaze iz okvira općeprihvaćenih normi ponašanja za određenu sredinu ili određeni uzrast, imaju više manifestacija, različitog su inteziteta, trajanja, složenosti i štetnosti.
U radu se daje prikaz određenja pojma poremećaja ponašanja kroz analize istraživanja različitih autora, te se elaboriraju rizični i zaštitni faktori.

Ključne riječi

poremećaj ponašanja; rizični i zaštitni faktori poremećaja ponašanja

Hrčak ID:

68322

URI

https://hrcak.srce.hr/68322

Datum izdavanja:

10.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.931 *