Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

FONOSTRUKTURA MARIJiNSKIH PJESAMA U KINČU OSEBUJNOM PETRA BERKEA

Emilija Kovač ; Učiteljski fakultet u Čakovcu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 159 Kb

str. 69-80

preuzimanja: 953

citiraj


Sažetak

Sažetak
Analiza fonostrukture marijinskih pjesama uključenih u Kinč osebujni slavnoga orsaga horvatckoga akcentira udio mikrostruktura teksta u njegovom ukupnom djelovanju. Za hodočasnički tekst, koji se izvodi u hodu, vrlo je važan ritam, koji je rezultat periodičnih ponavljanja istih elemenata. Najočiglednija su ponavljanja na metričkoj i leksičkoj razini, no analiza fonoloških elemenata pokazuje kako glasovni sastav pojedinih dijelova unutar cjeline funkcionira kao snažni ritmotvorni element.
Budući da se radi o usmenim tvorbama, tekst je rezultat kolektivističkih vrednota: intencija pojedinca generira iz kolektiva, njegovih poetičkih i idejnih preferencija koje postoje kao dio baštinskih struktura, u ovom slučaju jezika samog, i u funkciji je njihova svjedočenja.

Ključne riječi

aliteracija; asonancija; ritam; ponavljanje; lalacija; vokalizam; konsonantizam

Hrčak ID:

68531

URI

https://hrcak.srce.hr/68531

Datum izdavanja:

28.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.607 *