Filozofska istraživanja, Vol. 30 No. 4, 2010.
Izvorni znanstveni članak
Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta. Masmedijska produkcija »kulture slavnih«
Hajrudin Hromadžić
; Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Tekst nudi prikaz povijesne uloge masovnih medija u produkciji društva spektakla i njezinoj recentnijoj inačici, tzv. celebrity culture (kultura slavnih), koja u sve većoj mjeri određuje i karakterizira suvremeno društvo kasne postmoderne. Nakon uvodne kontekstualizacije ključnog problema, tekstom su obuhvaćene klasične teze Frankfurtske škole kritičke teorije društva, posvećene utjecajima masovnih medija u produkciji masovne kulture, kao i Situacionistička internacionala, odnosno Debordov koncept društva spektakla. Posljednji, centralni dio teksta, bavi se medijski potpomognutom spektakularizacijom suvremenog društva i pokušava odgovoriti na pitanje što su razlozi i koji su interesi u pozadini takvog medijski konstruiranog svijeta.
Ključne riječi
»kultura slavnih«; masovni mediji; društvo spektakla
Hrčak ID:
68566
URI
Datum izdavanja:
17.5.2011.
Posjeta: 8.314 *