Filozofska istraživanja, Vol. 30 No. 4, 2010.
Pregledni rad
Djeca i mladi kao konzumenti masovnih medija. Etika i tržišne manipulacije potrebama mladih
Jasna Burić
; Hrvatska radiotelevizija, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Tržište masovnih medija velikim je svojim dijelom okrenuto djeci i mladima. Sadržaji koji se nude mladima u masovnim medijima, nadilaze, u negativnome smislu, nekoć obrazovne i poticajne školske primjere edukativnih programa ili časopisa za djecu. U medijskome prostoru prevladavaju sadržaji koji vrijeđaju dostojanstvo mlade osobe, koji manipuliraju njihovim potrebama, te koji potiču mlade na izbor lišen svakih vrijednosti, gdje je sve relativno i ništa sigurno. Autorica propitkuje trendove u modernim medijima lišenima svake odgovornosti, obligacija i sankcija. Pokušava definirati značajke medija 21. stoljeća u kojima je čovjekkonzument zatočenik medijske moći i utjecaja te traga za istinskim etičkim obzirom i smislom u medijima koji neće preskočiti čovjeka i njegove potrebe.
Ključne riječi
mediji; masovni mediji; djeca; mladi; konzumerizam; etika
Hrčak ID:
68567
URI
Datum izdavanja:
17.5.2011.
Posjeta: 12.708 *