hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

POVIJESNOUMJETNIČKE TEME U ČASOPISU "KAJ"

Nela Tarbuk ; Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (55 KB) str. 89-93 preuzimanja: 249* citiraj
APA 6th Edition
Tarbuk, N. (2009). POVIJESNOUMJETNIČKE TEME U ČASOPISU "KAJ". Kaj, 42 (209) (3), 89-93. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/70434
MLA 8th Edition
Tarbuk, Nela. "POVIJESNOUMJETNIČKE TEME U ČASOPISU "KAJ"." Kaj, vol. 42 (209), br. 3, 2009, str. 89-93. https://hrcak.srce.hr/70434. Citirano 15.08.2020.
Chicago 17th Edition
Tarbuk, Nela. "POVIJESNOUMJETNIČKE TEME U ČASOPISU "KAJ"." Kaj 42 (209), br. 3 (2009): 89-93. https://hrcak.srce.hr/70434
Harvard
Tarbuk, N. (2009). 'POVIJESNOUMJETNIČKE TEME U ČASOPISU "KAJ"', Kaj, 42 (209)(3), str. 89-93. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/70434 (Datum pristupa: 15.08.2020.)
Vancouver
Tarbuk N. POVIJESNOUMJETNIČKE TEME U ČASOPISU "KAJ". Kaj [Internet]. 2009 [pristupljeno 15.08.2020.];42 (209)(3):89-93. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70434
IEEE
N. Tarbuk, "POVIJESNOUMJETNIČKE TEME U ČASOPISU "KAJ"", Kaj, vol.42 (209), br. 3, str. 89-93, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70434. [Citirano: 15.08.2020.]

Sažetak
Časopis "KAJ" u svojih četrdeset godina postojanja i izlaženja objavljenim je prilozima s područja kulture i umjetnosti ostvario kapitalni fond članaka kojih je sadržaj nezaobilazan dio svakog daljnjeg istraživanja i propitivanja spomenute građe.
Unutar širokog dijapazona tema i tematskih cjelina interes ovog izlaganja usmjeren je prema području povijesti umjetnosti s osvrtom na onaj njen segment koji se u užem smislu bavi spomeničkom baštinom.
Težinom i značajem izdvaja se korpus povijesno umjetničke baštine Zagreba. Pod naslovom Umjetničke znamenitosti Zagreba, objelodanjen je u nizu tematskih brojeva "Kaja" kompletno posvećenih spomenutoj temi.
U vrijeme proslave devetstote godišnjice zagrebačke (nad) biskupije, npr., časopis se je pridružio tiskanjem novog niza izuzetno zanimljivih članaka sa zagrebačkom tematikom koje je sukcesivno objavljivao tijekom cijele slavljeničke zagrebačke biskupske godine.
Drugi ne manje značajan segment koji je časopis uspješno ostvario tiče se serijala pod naslovom Po dragome kraju u kojem je prezentirana povijesno umjetnička građa niza lokaliteta s područja kontinentalne Hrvatske. Gotovo bi se moglo govoriti o malim monografijama topografskog karaktera što s vremenom, kako odmiče, dobiva osobito na vrijednosti.
Kompleks pavlinske baštine golemi je opus izuzetnih umjetničkih ostvarenja redovnika pavlina objavljenih u nizu članaka i tematskih brojeva koje je "Kaj" godinama objavljivao, a vrhunac dosiže u lepoglavskog projektu. Lepoglava koja je bila glavni centar i kulturno žarište pavlina, predstavljena je arhitektonskom ostavštinom, slikarskim i kiparskim artefaktima čime su pokrivene tri temeljne povijesno umjetničke discipline. "Kaj" je prvi časopis koji je objavio pavlinsku spomeničku baštinu na visoko znanstvenoj razini angažiravši stručnjake, eksperte za pojedina navedena područja. Time je postao nezaobilazna karika u proučavanju spomenute građe.
Plejada autora koji su u ova četiri desetljeća "Kaja" aktivno sudjelovali svojim prilozima, pripadaju samom vrhu hrvatske povijesti umjetnosti i kulture, a u dosta slučajeva njihova su istraživanja donijela prvorazredna otkrića i uspostavila gotovo novu povijest nekih od segmenata ove discipline.
Time je časopis "Kaj" svojom širinom interesa i pristupa povijesno umjetničkim i kulturološkim problemima jedan od najrespektabilnijih časopisa što potvrđuje i njegova službena klasifikacija.

Ključne riječi
Hrvatska povijest umjetnosti; spomenička baština; pavlinski red; Zagreb, zagrebačka biskupija; kontinentalna Hrvatska

Hrčak ID: 70434

URI
https://hrcak.srce.hr/70434

[engleski]

Posjeta: 503 *