Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Sistemska teorija masovnih medija

Tomo Jantol ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 110 Kb

str. 143-158

preuzimanja: 1.378

citiraj


Sažetak

Masovni mediji proizvode raznolike komunikacijske proizvode u obliku poruka
kodiranih simboličkim jezikom pisma, zvuka ili slike, koje distribuiraju
u otvoreni prostor javnosti nepoznatim korisnicima. Za razliku od tradicionalnih
teorija koje su svoju pozornost usmjeravale prije svega na društvene učinke
medijskih proizvoda, sistemska teorija propituje sam proces njihove proizvodnje,
smatrajući da je upravo u njemu stvarna stvarnost masovnih medija,
u faktičnim operacijama koje izvode na sistemski način, primjenom binarnoga
koda informacija/neinformacija i prema internim pravilima svoje strukture.
Međutim, kako je stvarna stvarnost promatraču nedostupna, on do uvida u nju
može doći jedino tako da iz njezinih pojavnih oblika konstruira promatranu
stvarnost kao vlastitu sliku o njoj. Sistemska teorija sugerira da je njezina konstrukcija
stvarnosti masovnih medija najprimjerenija njihovoj stvarnoj stvarnosti.
Imajući u vidu da svaki promatrač svoju konstrukciju stvarnosti promatrane
stvari konstruira prema vlastitome znanju i razumijevanju, autor se pita:
što dokazuje vjerodostojnost takvih konstrukcija?

Ključne riječi

sistem; okolina; autopojeza; funkcija; promatrana stvarnost; stvarna stvarnost

Hrčak ID:

72016

URI

https://hrcak.srce.hr/72016

Datum izdavanja:

4.10.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.240 *