Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.2478/10004-1254-62-2011-2135
Stres u radu sveučilišnih nastavnika: rodne i pozicijske razlike
Ana Slišković
orcid.org/0000-0002-5621-648X
; Department of Psychology, University of Zadar, Zadar, Croatia
Darja Maslać Seršić
; Department of Psychology, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti izloženost sveučilišnih nastavnika stresu u radu i ispitati postoje li razlike između muškaraca i žena te zaposlenika na različitim pozicijama u stupnju izloženosti i prirodi radnih stresora. Istraživanje je metodom on-line ankete provedeno na reprezentativnom uzorku od 1168 nastavnika zaposlenih na sveučilištima u Hrvatskoj. Obuhvaćene su bile sve znanstveno-nastavne pozicije: asistenti (51 %), docenti (19 %), izvanredni profesori (15 %) i redoviti profesori (15 %). 57 % uzorka činile su žene. Primijenjen je Upitnik izloženosti stresu u radu za sveučilišne nastavnike (ISR-SN) koji sadržava 37 čestica i mjeri šest latentnih dimenzija izvora stresa: radno opterećenje, materijalne/tehničke uvjete rada, odnose na poslu, studente, organizaciju rada i društvene uvjete rada. Žene u odnosu prema muškarcima u prosjeku izvještavaju o većoj prisutnosti izvora stresa u svom poslu. Docenti, izvanredni i redoviti profesori u prosjeku procjenjuju veću prisutnost stresora vezanih uz materijalne/tehničke uvjete rada i organizaciju rada u odnosu na asistente koji, pak, u većoj mjeri procjenjuju prisutnost stresora vezanih uz međuljudske odnose. Redoviti profesori u prosjeku izvještavaju o manjoj izloženosti stresorima u svom poslu od izvanrednih profesora, docenata i asistenata.
Ključne riječi
asistenti; docenti; izvanredni profesori; redoviti profesori; rodne razlike; stresori; radna okolina; sveučilišni nastavnici
Hrčak ID:
75033
URI
Datum izdavanja:
19.12.2011.
Posjeta: 8.815 *