Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Medijski prostor u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza stanja i moguće perspektive

Vladimir Dugalić orcid id orcid.org/0000-0002-0637-8077 ; Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Đakovo, Hrvatska
Ivo Džinić ; Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Đakovo, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 231 Kb

str. 343-361

preuzimanja: 473

citiraj


Sažetak

U članku se ponajprije daje kraći povijesni presjek odnosa Đakovačko-osječke nadbiskupije prema sredstvima društvenoga priopćavanja. Time se željelo ukazati kako postoji doista duga tradicija uvažavanja i visokoga vrjednovanja značenja tih sredstava u evangelizacijskom poslanju ove mjesne Crkve. Na tom tragu doneseni su i zaključci Druge biskupijske sinode đakovačke i srijemske koji napose ističu djelotvornost sredstava društvenoga priopćavanja u naviještanju evanđelja današnjem čovjeku te potrebu njihove snažnije prisutnosti u pastoralnom radu kao i nužnost trajnoga odgoja, osobito vjernika laika, za kvalitetnu i stručnu uporabu ovih sredstava te za prisutnost u svijetu medija. U drugomu dijelu rada su predstavljeni rezultati anketnoga istraživanja, provedena tijekom mjeseca srpnja 2011. godine, o različitim oblicima uporabe sredstava društvenoga priopćavanja u pastoralnom radu, kao i o oblicima suradnje župnih zajednica Đakovačko-osječke nadbiskupije sa svijetom medija. Od 153 župe na upitnik je odgovorilo njih 72 (47%) te je u svjetlu dobivenih odgovora prikazano stanje u župnim zajednicama s obzirom na priređivanje župnih listića, uređivanje župnih glasila, postavljanje župnih internetskih stranica te emitiranje vjerskih radioemisija. Osim toga, prikazano je i stanje s obzirom na (ne)suradnju s drugim medijima, osmišljavanje vlastitih medijskih projekata, imenovanje župnih dopisnika kao i na (ne)prisutnost katoličkoga tiska u župama Đakovačko-osječke nadbiskupije. Opći je zaključak da su učinjeni značajni pomaci, ali još uvijek nedovoljni, jer, od 72 župe, koje su poslale odgovor, župni listić priređuje 29 župa, župno glasilo izdaje 13 župa, internetsku stranicu postavilo je 27 župa, a redovito se emitiraju 4 vjerske radioemisije. U 24 župne zajednice, od ukupno pristiglih odgovora, ne postoji nikakav oblik korištenja navedenih sredstava društvenoga priopćavanja u pastoralnom radu. Osim toga, suradnja s drugim medijima uglavnom je prigodna i prisutnija je u tiskovnim, nego u elektronskim medijima. U crkvenim medijima prevladava pak više informativni, nego evangelizacijski sadržaj. Na koncu rada, a na temelju analize rezultata provedenoga istraživanja, izvode se i neki opći zaključci te ukazuje na potrebu kvalitetnijega vrjednovanja značenja svijeta medija u evangelizacijskom poslanju Crkve kao i na važnost odgoja za medije te na konkretne mogućnosti s obzirom na aktivnije uključivanje u svijet sredstava društvenoga priopćavanja.

Ključne riječi

Đakovačko-osječka nadbiskupija; župna zajednica; župna (medijska) komunikacija; župni listić; župno glasilo; internetska stranica; vjerske radioemisije; medijska suradnja; župni dopisnik; medijski projekt; katolički tisak

Hrčak ID:

75072

URI

https://hrcak.srce.hr/75072

Datum izdavanja:

22.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.391 *