Acta turistica, Vol. 21 No. 2, 2009.
Izvorni znanstveni članak
VRIJEDNOST MARKE DESTINACIJE KOD LOKALNE ZAJEDNICE - MOGUĆI IZVOR KONKURENTSKE PREDNOSTI ZA ORGANIZACIJE KOJE UPRAVLJAJU DESTINACIJAMA: SLUČAJ BRISBANEA, AUSTRALIJA
Steven Pike
; School of Advertising, Marketing & Public Relations. Queensland University of Technology, Australia
Noel Scott
; School of Tourism . University of Queensland, Australia
Sažetak
Nakon prvog pojavljivanja literature o brendíranju destinacije 1998. godine slabo se istraživalo mjerenje uspješnosti kampanja za brending destinacije. Još uvijek postoji malo zanimanje za istraživanje do koje granice marka destinacije predstavlja i osjećaj o mjestu za lokalnu zajednicu. Kako je lokalno stanovništvo "ključni igrač" za onog tko upravlja destinacijom - destinacijske menadžmentske organizacije (u daljnjem tekstu DMO), potrebno je provesti istraživanje kako bi se ispitalo koliko su marketinške komunikacije uspješne u poboljšavaju povezivanja s markom te u poticanju imidža marke koji je usklađen s identitetom marke. Motivirani konceptualnim i praktičnim ciljevima ovaj rad izvještava o testiranju hijerarhije tržišne vrijednosti marke destinacije utemeljene na potrošaču (u daljnjem tekstu CBBE/customer based brand equity) iz perspektive stanovnika kao aktivnih sudionika u lokalnom turizmu. Sugerira se da snažna razina CBBE-a kod lokalne zajednice predstavlja izvor komparativne prednosti za destinaciju koju onda DM0 može proaktivno razviti u konkurentsku prednost.
Ključne riječi
brendiranje destinacije; DMO; tržišna vrijednost marke; lokalna zajednica; imidži destinacije; upravljanje destinacijom
Hrčak ID:
76239
URI
Datum izdavanja:
1.12.2009.
Posjeta: 3.202 *