Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UČENIČKO TUMAČENJE USPJEHA I NEUSPJEHA U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA

Višnja Pavičić Takač ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Rahela Varga ; Učiteljski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 211 Kb

str. 39-48

preuzimanja: 3.849

citiraj


Sažetak

Među afektivnim čimbenicima koji utječu na učenje stranog jezika značajno mjesto
zauzimaju atribucije, tj. pripisivanje uspjeha ili neuspjeha određenim razlozima. Mogući su
razlozi, prema dimenzijama mjesta, stabilnosti i kontrole, podijeljeni na one koji imaju
povoljan motivacijski učinak i one koji otežavaju daljnje učenje. Najčešće su istraživane
atribucije sposobnost, trud, lakoća zadatka i sreća. Istraživanje provedeno s učenicima
strukovne škole, a s ciljem utvrđivanja čemu učenici pripisuju uspjeh ili neuspjeh na ispitu iz
Engleskog jezika, pružilo je detaljniji uvid u učeničko tumačenje vlastitog školskog
postignuća. Naime rezultati pokazuju da učenici svoj percipirani uspjeh najviše objašnjavaju
lakoćom zadatka, a neuspjeh nedovoljnim ulaganjem truda. Pozitivno je što tako tumače
neuspjeh, ali bi bilo odgojno poželjnije da preuzimaju odgovornost i za svoje uspjehe jer se
pretpostavlja bi ih osjećaj ponosa motivirao na daljnje učenje. Premda se dobiveni podaci ne
odnose nužno na atribucijski stil učenika, oni odražavaju određenu tendenciju učeničkog
tumačenja uspjeha i neuspjeha.

Ključne riječi

atribucije; školski uspjeh; učenje engleskog kao stranog jezika

Hrčak ID:

77321

URI

https://hrcak.srce.hr/77321

Datum izdavanja:

6.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.233 *