Prethodno priopćenje
One World – One Fight
Zoran Kurelić
; Fakultet političkih znanosti, Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovome radu autor analizira teorijsko-ideološki sadržaj “Zajedničke izjave” (Joint Statement) Međunarodnog studentskog pokreta (International Student Movement) i tvrdi da je riječ o otvorenom povratku egalitarnog univerzalizma koji je u suvremenoj teoriji nazivan prosvjetiteljskim projektom. Zahtjev za emancipacijskim obrazovanjem u kontekstu borbe protiv komercijalizacije visokog obrazovanja vraća se, zahvaljujući utjecaju Konrada Paula Liessmanna, liberalnom bildung individualizmu, a ovaj u kombinaciji s inzistiranjem na obrazovanju kao ljudskom pravu čini temelj “emancipacijskog obrazovanja”. Autor se koristi Popperovom idejom postupnog socijalnog inženjeringa kako bi povezao Liessmannov zahtjev za odbacivanjem radikalnih reformi u visokom obrazovanju sa zahtjevom Briana Barryja za uzdizanjem liberalnih principa pravednosti na globalnu razinu. Barry zagovara revolucionarne promjene u redistribuciji prava, mogućnosti i resursa, ali misli da bi ih trebalo provesti u nekoj formi globalnog socijalnog inženjeringa. Autor tvrdi da je studentski zahtjev u temeljnim elementima sukladan egalitarno-liberalnom argumentu za globalnu socijalnu pravdu.
Ključne riječi
International Student Movement; egalitarni liberalizam; postupni socijalni inženjering; Konrad Paul Liessmann; Brian Barry
Hrčak ID:
77757
URI
Datum izdavanja:
31.1.2012.
Posjeta: 1.804 *