Izvorni znanstveni članak
SLAWOMIR MROŽEK I KAZALIŠTE APSURDA
Mirna Sindičić Sabljo
Sažetak
U radu se analizira opravdanost uvrštavanja najpoznatijeg poljskog poslijeratnog dramatičara Slawomira Mrożeka među autore "kazališta apsurda", na čemu je književna kritika desetljećima inzistirala. Rad će se osvrnuti na prilike u poljskom poslijeratnom kazalištu, poljsku recepciju dramatičara apsurda i razlike između zapadnjačke i istočnoeuropske varijante kazališta apsurda. Kroz analizu Mrożekovih ranih jednočinki i njihovo razlikovanje od drama vodećih predstavnika kazališta apsurda (Samuel Beckett, Eugène Ionesco) utvrdit će se da se Mrożek, bez obzira na niz sličnosti, ipak ne može uvrstiti među tipične predstavnike kazališta apsurda. Mrożek koristi apsurd i grotesku kako bi razotkrio nepovoljne prilike u poljskom poslijeratnom društvu te kako bi, izbjegavajući cenzuru, osudio totalitarni režim.
Ključne riječi
apsurd; groteska; kazalište apsurda; poljsko kazalište; Slawomir Mrożek
Hrčak ID:
79381
URI
Datum izdavanja:
8.3.2012.
Posjeta: 3.926 *