Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova

Josip Miletić ; Sveučilište u Zadru
Marija Novaković ; Osnovna škola Srinjine


Puni tekst: hrvatski pdf 154 Kb

str. 31-46

preuzimanja: 3.862

citiraj


Sažetak

U radu se donose rezultati istraživanja provedenoga s ciljem utvrđivanja razine poznavanja pravopisa učenika osnovne škole od petog do osmog razreda s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova. Zadaće su istraživanja bile, prvo, utvrditi gdje učenici najčešće griješe i, drugo, utvrditi smanjuje li se broj pogrješaka na višim obrazovnim stupnjevima. Pretpostavka je da učenici u osmome razredu čine manje pravopisnih pogrješaka od učenika petoga razreda. Istraživanje je provedeno u ožujku i travnju 2008. u Osnovnoj školi „Srinjine“ u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Sudjelovalo je 50% učenika od petog do osmog razreda školske 2007./2008. godine. Za utvrđivanje razine poznavanja pravopisa pripremili smo zadatke objektivnog tipa i diktat koje su učenici rješavali bez vremenskog ograničenja. Zadatke objektivnog tipa rješavalo je pedeset i devet učenika: osamnaest učenika petoga, trinaest učenika šestoga i po četrnaest učenika sedmoga i osmoga razreda. Diktat je pisalo sedamnaest učenika petoga, jedanaest šestoga, dvanaest sedmoga i četrnaest osmoga razreda, ukupno pedeset i četiri učenika. U pisanju velikoga i maloga slova najviše pogrješaka čine učenici petoga razreda, zatim šestoga i osmoga razreda, a najmanje griješe učenici sedmoga razreda. Dakle, smanjuje se broj pogrešaka na višim obrazovnim stupnjevima, iako osmaši rade više pogrješaka od sedmaša, ali zabrinjava činjenica da je relativno velik postotak pogrješaka u svim razredima i u svim područjima uporabe velikih i malih slova.

Ključne riječi

nastava; hrvatski jezik; pravopis; velika i mala slova

Hrčak ID:

79866

URI

https://hrcak.srce.hr/79866

Datum izdavanja:

15.12.2010.

Posjeta: 5.202 *