hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme

Danijel Labaš   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2339-6277 ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tanja Grmuša   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2675-0171 ; Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (598 KB) str. 87-121 preuzimanja: 1.779* citiraj
APA 6th Edition
Labaš, D. i Grmuša, T. (2011). Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme. Kroatologija, 2 (2), 87-121. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/80426
MLA 8th Edition
Labaš, Danijel i Tanja Grmuša. "Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme." Kroatologija, vol. 2, br. 2, 2011, str. 87-121. https://hrcak.srce.hr/80426. Citirano 29.02.2020.
Chicago 17th Edition
Labaš, Danijel i Tanja Grmuša. "Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme." Kroatologija 2, br. 2 (2011): 87-121. https://hrcak.srce.hr/80426
Harvard
Labaš, D., i Grmuša, T. (2011). 'Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme', Kroatologija, 2(2), str. 87-121. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/80426 (Datum pristupa: 29.02.2020.)
Vancouver
Labaš D, Grmuša T. Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme. Kroatologija [Internet]. 2011 [pristupljeno 29.02.2020.];2(2):87-121. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/80426
IEEE
D. Labaš i T. Grmuša, "Istinitost i objektivnost u informaciji i društveno štetne komunikacijske forme", Kroatologija, vol.2, br. 2, str. 87-121, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/80426. [Citirano: 29.02.2020.]

Sažetak
Istina i istinitost u informaciji preduvjet su povjerenja na kojem se zasniva odnos komunikator – medij – recipijent. Istinitost i objektivnost neosporno čine temelj medijske vjerodostojnosti. Riječ je o procesu stvaranja povjerenja čija gradnja traje dugo, a koje može u trenu nestati. Osim toga, istina i vjerodostojnost osiguravaju novinarsku kvalitetu. Budući da pišu za Druge, novinari su i odgovorni za stvaranje slike o Drugom. Pri tome se često (ne)svjesno obilno koriste stereotipima kao ustaljenim obrascima opisivanja karakternih osobina, koji se mehanički usvajaju i koji mogu biti zapreka u preuzimanju kasnijih iskustava, posebice kada je riječ o negativnim prikazima. Nerijetko su za stvaranje loših slika o Drugima odgovorni upravo novinari koji gotovo svakodnevno prelaze tanku granicu između nespretno sročenoga izraza i oštroga, gotovo klevetničkoga suda. Riječ je o društveno štetnim oblicima novinarske komunikacije u koje ubrajamo ideologiju, medijsku manipulaciju (dezinformacija, pogrešna informacija i prikriveno oglašavanje), klevetu i govor mržnje. Koliko novinari poštuju osnovne novinarske principe u izvještavanju (istina, objektivnost) te koriste li u svom diskursu društveno štetne komunikacijske forme provjerili smo na primjeru predsjedničke kampanje koja se pokazala važnim političko-društvenim, ali i medijskim događajem. Metodom kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja u više od mjesec dana analizirano je 719 priloga u trima dnevnicima: Jutarnjem listu, Večernjem listu i Vjesniku.

Ključne riječi
istina; objektivnost; vjerodostojnost medija; stereotipi; društveno štetne komunikacijske forme

Hrčak ID: 80426

URI
https://hrcak.srce.hr/80426

[engleski]

Posjeta: 2.871 *