Izvorni znanstveni članak
Pitanje objektivnosti i pouzdanosti ocjena u različitim aktivnostima nastave Glazbene kulture
Sabina Vidulin - Orbanić
orcid.org/0000-0003-4840-9174
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Odjel za glazbu, Odsjek za glazbenu pedagogiju
Sažetak
Promjene u koncepciji nastave Glazbene kulture u osnovnoj školi nisu se još dovoljno odrazile na načine i kriterije ocjenjivanja. Suvremene tendencije poput oblikovanja nastave bliske učeničkim potrebama, težnje da se otvorenim modelom omogući razvoj kompetentnih poznavatelja glazbe, mogućnosti aktivnog bavljenja glazbom, osobito u izvannastavnim glazbenim aktivnostima; nisu izazvale promjenu mišljenja glede vrednovanja učenika. U ovome radu, naglašavamo važnost ocjenjivanja u skladu s glazbenim dispozicijama i mogućnostima učenika, ali uzimajući u obzir i njihov rad, zalaganje, suradnju i odgovornost u učenju radi stjecanja znanja i razvijanja vještina. Izloženi načini ocjenjivanja upućuju na upotrebu ne samo usmenih, pisanih i praktičnih metoda provjere učenika nego i onih koje će učenika učiniti aktivnijim i koje će mu omogućiti bolje znanje, poput vođenja dnevnika slušanja i analize glazbe, posjeta glazbenim manifestacijama s konkretnim zadacima, izrade plakata, referata, prezentacija i prikupljanja tekstualnih, audio i videopriloga radi oblikovanja glazbenog portfelja.
Ključne riječi
glazbena kultura; glazbena područja; ocjenjivanje; vrednovanje učenika
Hrčak ID:
81018
URI
Datum izdavanja:
10.4.2012.
Posjeta: 2.095 *