hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Povijesna retrospektiva suradničkih odnosa u nastavi između permanentne teorijske poželjnosti i praktične (ne) realiziranosti

Mirko Lukaš   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2725-3035 ; Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska
Emerik Munjiza ; Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (809 KB) str. 479-494 preuzimanja: 63* citiraj
APA 6th Edition
Lukaš, M. i Munjiza, E. (2010). Povijesna retrospektiva suradničkih odnosa u nastavi između permanentne teorijske poželjnosti i praktične (ne) realiziranosti. Školski vjesnik, 59 (4.), 479-494. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82395
MLA 8th Edition
Lukaš, Mirko i Emerik Munjiza. "Povijesna retrospektiva suradničkih odnosa u nastavi između permanentne teorijske poželjnosti i praktične (ne) realiziranosti." Školski vjesnik, vol. 59, br. 4., 2010, str. 479-494. https://hrcak.srce.hr/82395. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Lukaš, Mirko i Emerik Munjiza. "Povijesna retrospektiva suradničkih odnosa u nastavi između permanentne teorijske poželjnosti i praktične (ne) realiziranosti." Školski vjesnik 59, br. 4. (2010): 479-494. https://hrcak.srce.hr/82395
Harvard
Lukaš, M., i Munjiza, E. (2010). 'Povijesna retrospektiva suradničkih odnosa u nastavi između permanentne teorijske poželjnosti i praktične (ne) realiziranosti', Školski vjesnik, 59(4.), str. 479-494. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82395 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Lukaš M, Munjiza E. Povijesna retrospektiva suradničkih odnosa u nastavi između permanentne teorijske poželjnosti i praktične (ne) realiziranosti. Školski vjesnik [Internet]. 2010 [pristupljeno 28.11.2021.];59(4.):479-494. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82395
IEEE
M. Lukaš i E. Munjiza, "Povijesna retrospektiva suradničkih odnosa u nastavi između permanentne teorijske poželjnosti i praktične (ne) realiziranosti", Školski vjesnik, vol.59, br. 4., str. 479-494, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82395. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Ovaj rad prikazat će povijesnu analizu sadržaja pedagoške literature kojom se prati položaj učenika u odgojno-obrazovnom procesu.
Rad prikazuje različite manifestacije učenikovog položaja unutar nastavnog procesa promatranog kroz relacije različitih interpersonalnih odnosa: učenik-učitelj, odnosa učenik-učenik, ili učenik-skupina učenika, itd. Učenik se u tim odnosima može promatrati ili u položaju subjekta ili objekta a vrlo rijetko istovremeno u položaju subjekta i objekta. Traganja za humanijom školom u povijesti prolaze kroz oblike vanjske i unutarnje prisile ili motivacije učenika na rad, zatim prolaze kroz pokušaje reformskih pravaca koji imaju težnju u pedagogiji popraviti ili ublažiti navedene krajnosti uvodeći u svoje škole potpuno napuštanje autoriteta i oslobađajući je od utjecaja društvene kontrole.
Položaj učenika u školi oduvijek je bio društveno uvjetovan i određen a nikako slučajan. Stoga se odgojno djelovanje od antike do danas kreće unutar granica od ljudske destruktivnosti do čovjekove konstruktivnosti, čiji povijesni tijek oslikava ovaj rad.

Ključne riječi
učenik; položaj; subjekt - objekt; suradnički odnosi

Hrčak ID: 82395

URI
https://hrcak.srce.hr/82395

[engleski]

Posjeta: 393 *