Prethodno priopćenje
Suvremene koncepcije profesionalne pripreme i obrazovanja učitelja
Radmila Bogosavljević
; Pedagoški fakultet u Somboru (Srbija)
Sažetak
Da bi se bolje razumio obrazovni sustav profesionalne pripreme i obrazovanja budućeg učiteljskog kadra, osim potrebnog poznavanja vlastitih mogućnosti i potreba u tom smislu, važno je poznavati i iskustva drugih zemalja, u pogledu rješenja, mogućnosti, koncepcija i tendencija u pripremi, tj. obrazovanju budućih učitelja. U ovom radu dan je osvrt na iskustva u obrazovanju učitelja u nekoliko zemalja u Europi, danas. Uz sagledavanje sličnosti i razlika, učinjen je pokušaj da se izvuku korisne analogije, koje bi mogle biti u funkciji uspješnog osmišljavanja, inoviranja ili daljeg osuvremenjivanja koncepcije suvremenog obrazovanja učitelja. U radu je dan kratak prikaz obrazovanja učitelja danas, u Finskoj, Mađarskoj, Norveškoj, Švedskoj, Danskoj, Nizozemskoj, Francuskoj i Njemačkoj, kako bi se na osnovi komparativnog promatranja uočile sličnosti i razlike, na osnovi kojih bi se mogle naznačiti tendencije i korisne smjernice u obliku mogućih rješenja u pripremi budućeg učiteljskog kadra, kada se govori o europskome obrazovnom prostoru.
Ključne riječi
koncepcija obrazovanja; obrazovanje učitelja; kurikulum; osnovna škola
Hrčak ID:
82623
URI
Datum izdavanja:
30.12.2008.
Posjeta: 2.226 *