Izvorni znanstveni članak
Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja
Damir Velički
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ana Šenjug
orcid.org/0000-0003-4137-3682
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Uz normativna načela je za opstanak i razvoj demokracije potrebno i demokratsko građanstvo, koje bi, između ostaloga, trebalo biti tolerantno u smislu prihvaćanja etničkih razlika i sposobno politički prosuđivati, odnosno poznavati uloge političkih institucija i procese donošenja političkih odluka. Autori u ovom radu kreću, nadalje, od postavke da bi se demokraciju trebalo shvatiti i kao oblik života te da bi djecu već od vrtića tj. nižih razreda osnovne škole trebalo poučavati toleranciji i poštivanju različitosti. Odgojitelji i učitelji pritom imaju vrlo važnu ulogu, jer bi upravo oni trebali poticati ozračje snošljivosti, što pretpostavlja da imaju razvijene demokratske kompetencije. U vezi s time, autori su među studentima Učiteljskog fakulteta u Zagrebu proveli istraživanje kako bi utvrdili postoje li, tj. u kojoj mjeri, kod budućih odgojitelja i učitelja nedemokratski stavovi, dakle stavovi koji zadiru u područje desnog ekstremizma. Istraživanjem se također htjelo utvrditi koliko studenti Učiteljskog
fakulteta poznaju funkcioniranje demokratske države, političke institucije i procese. Rezultati istraživanja pokazali su da bi na Učiteljskom fakultetu trebalo svakako veću pažnju obratiti obrazovanju za demokratsko građanstvo i razvoju demokratske kulture.
Ključne riječi
demokracija; demokratske kompetencije; odgojitelji; učitelji; nedemokratski stavovi
Hrčak ID:
82715
URI
Datum izdavanja:
15.10.2010.
Posjeta: 2.606 *