Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja

Damir Velički ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ana Šenjug orcid id orcid.org/0000-0003-4137-3682 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 315 Kb

str. 390-406

preuzimanja: 1.024

citiraj


Sažetak

Uz normativna načela je za opstanak i razvoj demokracije potrebno i demokratsko građanstvo, koje bi, između ostaloga, trebalo biti tolerantno u smislu prihvaćanja etničkih razlika i sposobno politički prosuđivati, odnosno poznavati uloge političkih institucija i procese donošenja političkih odluka. Autori u ovom radu kreću, nadalje, od postavke da bi se demokraciju trebalo shvatiti i kao oblik života te da bi djecu već od vrtića tj. nižih razreda osnovne škole trebalo poučavati toleranciji i poštivanju različitosti. Odgojitelji i učitelji pritom imaju vrlo važnu ulogu, jer bi upravo oni trebali poticati ozračje snošljivosti, što pretpostavlja da imaju razvijene demokratske kompetencije. U vezi s time, autori su među studentima Učiteljskog fakulteta u Zagrebu proveli istraživanje kako bi utvrdili postoje li, tj. u kojoj mjeri, kod budućih odgojitelja i učitelja nedemokratski stavovi, dakle stavovi koji zadiru u područje desnog ekstremizma. Istraživanjem se također htjelo utvrditi koliko studenti Učiteljskog
fakulteta poznaju funkcioniranje demokratske države, političke institucije i procese. Rezultati istraživanja pokazali su da bi na Učiteljskom fakultetu trebalo svakako veću pažnju obratiti obrazovanju za demokratsko građanstvo i razvoju demokratske kulture.

Ključne riječi

demokracija; demokratske kompetencije; odgojitelji; učitelji; nedemokratski stavovi

Hrčak ID:

82715

URI

https://hrcak.srce.hr/82715

Datum izdavanja:

15.10.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.606 *