Izvorni znanstveni članak
Motivacija odraslih učenika za učenje engleskog jezika u kontekstu globalizacije
Katica Balenović
orcid.org/0000-0002-9534-875X
; Učiteljski fakultet u Rijeci, Odsjek u Gospiću
Sažetak
Rad se bavi istraživanjem motivacije odraslih učenika engleskog jezika u kontekstu globalizacije društva. Polazna pretpostavka je da se odrasli učenici odlučuju na učenje engleskog jezika zbog potrebe poznavanja istoga uvjetovanom društvenim promjenama u svim područjima života u okviru globalizacijskih procesa. Istraživanje je izvršeno na uzorku od 100 ispitanika polaznika tečaja engleskog jezika u dvije različite socio-ekonomske sredine (Gospić, Rijeka), da bi se utvrdilo u kojoj mjeri dobivene orijentacije odražavaju suvremene
globalizacijske procese u velikim i manjim sredinama.
Istraživanje je pokazalo da kod odraslih učenika postoje četiri vrste orijentacija, tj. razloga pohađanja tečaja engleskog jezika: afektivno-kulturalna, komunikacijsko-integracijska, profesionalna i instrumentalno-tehnološka orijentacija. Kod ispitanika je najviše izražena afektivno-kulturalna orijentacija, zatim profesionalna i instrumentalno-tehnološka i na kraju komunikacijskointegracijska
orijentacija. Također je utvrđeno da se razlozi pohađanja tečaja bitno ne razlikuju u odnosu na sredinu u kojoj polaznici žive. Ovo se može
povezati s tvrdnjom o važnosti i potrebi poznavanja engleskog jezika na što su utjecali globalizacijski procesi koji su u 20. stoljeću od engleskog jezika stvorili globalni jezik.
Ključne riječi
motivacija; odrasli učenici; engleski jezik; globalizacija
Hrčak ID:
82733
URI
Datum izdavanja:
15.4.2011.
Posjeta: 5.654 *