Izvorni znanstveni članak
Zadovoljstvo poslom učitelja u osnovnoj školi
Tomislava Vidić
; Osnovna ¹kola Remete, Zagreb
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati percepcije zadovoljstva poslom učitelja u osnovnoj školi te postoje li razlike u zadovoljstvu učitelja s obzirom na radno iskustvo i radno mjesto.Istraživanje je provedeno na uzorku od 205-ero učitelja zaposlenih u sedam zagrebačkih osnovnih škola. U istraživanju je primijenjen upitnik Job Descriptive Index (JDI) koji mjeri pet dimenzija zadovoljstva. Rezultati pokazuju da su učitelji najzadovoljniji odnosima sa suradnicima, ravnateljem i samim poslom, nešto manje mogućnostima napredovanja u struci, a najmanje su zadovoljni plaćom. Utvrđene su statističke razlike između učitelja razredne i predmetne nastave. Analiza podataka je pokazala da su učitelji razredne nastave općenito zadovoljniji poslom te mogućnostima napredovanja u struci; analiza podataka dobivenih za učitelje s obzirom na duljinu radnoga staža pokazala je da su učitelji s više od 10 godina radnoga staža zadovoljniji mogućnostima napredovanja.
Ključne riječi
zadovoljstvo poslom; osnovna škola; učitelji razredne nastave; predmetni učitelji; radni staž učitelja
Hrčak ID:
82813
URI
Datum izdavanja:
15.1.2009.
Posjeta: 5.170 *